Heldag i Västerås!

I måndags var förskolan stängd,  jag var ledig från jobbet för att ta hand om lillsnorpan och Daniel jobbade kväll! Vi passade på att umgås hela familjen och tog bilen och åkte till Västerås, vi åkte till Erikslund och gick och strosade i en massa butiker och stormarknader och åt lunch på "Nisses". Det brann ju där för ett par år sedan men nu har de renoverat om och hade faktiskt ett mysigt café/restaurang som vi åt lunch på! Melba var vaken hela bilturen till Västerås men passade på att sova ganska så länge när vi väl kom fram!


Trötta snorpisen medan vi börjar äta lunch!

Sen vaknade hon och det var dags för henne att äta, lite dumma som vi var så beställde vi köttfärssås och spaghetti så det blev ju rejält mycket som hamnade överallt där det inte bör vara!

Mumsigt!

Melba har fått för sig att hon ska ha fötterna med skor på mig när hon sitter i bilstolen, alltså i stort sett sitta och sparka på mig. Jag blir galen för inte bara att det faktiskt gör ont utan hon tycker ju att det är kul när man säger ifrån så det hjälper ju inte och ignorerar jag henne så fortsätter hon i alla fall! Daniel säger att jag ska säga till på skarpen, vilket jag tycker att jag gör men det spelar liksom ingen roll! Så jag kämpar för fullt med en massa föklaringar att man inte får sparkas, att det gör ont på mamma osv. Jag kämpar på men snart slutar hon väl, men riktigt irriterande är det faktiskt! Men det är ju en sån period hon ska ju testa typ allt! I bland kan man ju faktiskt inte hålla sig för skratt, hennes minspel är ju bara för charmigt ibland, speciellt när hon blir arg, de kallar ju henne för "dramaqueen" på förskolan och vi tycker det passar precis!

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Anna Leo

Sätt dig fram gumman så behöver du inte bli sparkad på!

2009-06-04 @ 20:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0