Vinterkräksjukan...

Usch och blä för att vara småbarnsförälder... I alla fall när det gäller all bassilusker och sånt man råkar ut för! Nu har vi åkt på vinterkräksjukan för andra gången på ca 2 månader, blääää!

Melba började nog redan i torsdagskväll, hon ville inte äta sin mat på kvällen utan den kastade hon på Daniel och på sig själv. Sen var hon ledsen som bara den när hon skulle sova det hjälpte inte ens att mormor var med och nattade som annars brukar få Melba att somna i famnen utan problem! Melba var såå ledsen att det slutade med att hon fick vara uppe en liten stund och sen somnade hon runt nio tror jag, helt slut var hon!

På fredagen var hon väl helt okej på dagen, dock såg Daniel helt slut ut när jag kom hem från jobbet vid 18. Melba hade nästan tagit kål på honom, hon hade varit högt och lågt och omvartannat hade hon varit jätteledsen och snorig så hon var alldeles mosig i hela ansiktet, feber hade hon haft också. Melba var ledsen och snorig och hostade så hon kräktes upp en massa slem så vi tänkte att hon kräktes pga. av snoret i halsen. Jag gav välling som hon knappt ville ha, hon drack inte ens hälften. Daniel skulle iväg med jobbet och umgås så han begav sig iväg runt 19 och jag nattade. Melba var lika hysteriskt ledsen som kvällen innnan och fick ingen ro förrän efter ett bra tag. Sen sov mellan 20-21.30 sen började hon hosta och hosta. Så jag gick in och då hade hon kräkts ner hela sig och hela sängen och var ledsen och rädd! Så det var bara att dra igång operation sanering igen, typiskt att jag var själv hemma även denna gång som hon åkte på kräkningar. Men jag ringde faktiskt efter Daniel så han kom hem strax därefter och assisterade. Melba var jättekonstig hon gick omkring i sovrummet runt runt på stället och så allmänt förvirrad ut. Tillslut så kräktes hon igen och så höll hon på ett tag tills hon tillslut somnade i famnen. Hon vaknade flera gånger på natten så klart och var stekhet så febern hade stigit! Och törstig var hon som bara den, hon slängde sig efter vattenflaskan. Vi hade gjort vätskersättning men den var inge poppis men det kokta vattnet gick bra.

På lördagen var hon piggare och verkade såå hungrig. Så vi gav henne först vatten bara och sen lite osckrad dryck men hon stod i köket och sa nanannaa som normalt sett innnebär välling. Så då testade vi och gav det vilket gick fint. Tills ungefär 30 sek efter hon ätit klart. Då flög det praktiskt taget ur henne... Så nog var det vinterkräksjuka allt...Sen var hon lite småkonstig hela dagen, hon lekte och grejade för sig själv och nästa stund sååå trött. Hon somnade i Daniels famn och blev en sån där liten liten bebis igen, mysigt!



Till råga på allt så åkte så klart jag på vinterkräksjukan också, så det blev inge Göteborg som det var tänkt, jag mådde hyffsat på lördagen men kände av direkt på söndag morgon att det var på G. Så igår var jag rätt däckad, idag mår jag bättre men utmattad... Skulle varit i Sorsele med jobbet idag-i morgon men det fick ju avbokas tyvärr. Så nu blir det att vara hemma i morgon också och behålla smittan för mig själv och sen hoppas jag att jag mår bra och får gå och jobba igen! Daniel har klarat sig, peppar peppar... Hoppas han håller sig frisk!

I dag har Melba mått riktigt bra, hon har ätit gröt och lite lunch och till middag fick hon pannkaka. Men vällingen ville hon inte ha, förmodligen så tar det väl ett tag innan hon tänker att den är god igen med tanke på så snabbt som den kom upp sist...

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Clara

Stackare, när jag hör detta ska jag väl inte klaga på min och Ellens endagars kräkis! Iof har hon krånglat idag också men hon mår bättre, skönt att den lilla godingen mår bra igen, vi längtar tills vi kan träffas. Vi MÅSTE få till det snart! kram från Clara och Ellen

2009-02-09 @ 21:57:04
URL: http://mistlee.blogg.se/
Postat av: Fia... igen

Stackars er!! Skönt att det är över så att ni mår bra nu iaf! Jag hörde att man var immun mot vinterkräkan om man hade haft det en gång, men där sprack alltså den teorin!



Jag såg precis att mitt mess till dig ang att komma förbi i söndags låg kvar i utkorgen. Jag glömde väl trycka på "skicka" eller nåt..Hur man nu kan lyckas med det! Jag kunde iaf inte komma, och det skulle ju ändå inte ha funkat när ni låg hemma och var sjuka. Jag kommer förbi helgen när Carro K har sin fest istället!! Å då är det bäst att ni är friska =)Ta hand om er! Kraam

2009-02-10 @ 17:42:27
Postat av: Clara

Hej, jag och Ellen är lediga den 24 och kommer gärna och fikar/lunchar i Skövde då! Vi kan väl höras om detaljerna! kram

2009-02-11 @ 19:29:34
URL: http://mistlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0