Påskafton och full rulle

På lördagsmorgonen var det tänkt att jag och melba skulle låta Daniel sova ut, dvs slippa gå upp vid 06. Melba vaknade som vanligt vid ca 06.10, jag tog henne till sängen och hon myste och donade mellan mig och Daniel  vid kvart i sju tror jag det var så gick jag ner och gjorde välling och helt otroligt men hon somnade faktiskt om och sov ända till 09.00. Så vi fick alltså sovmorgon hela familjen, hur skönt som helst!  Sen var det dags för besök från Vagnhärad och Örebro! Faster Emma och hennes kille PG och gammelmorfar K-G kom hit, vi fikade lite och så fick de se hur vi bodde!

Jag hjälpte Emma att sy upp några av hennes jeans som var alldeles för långa,
här leker hon med Melba och snuttarna som blev över. PG skymtas i bakgrunden
Melba var lite smått blyg och skeptisk till en början men sen var hon så nöjd så!

VI begav oss sen till Tuna Park och åt pizza! Sen strosade vi runt lite, mest jag och Emma för de andra var inte så sugna på att strosa i butiker så de underhöll snorpan! När kl var 14 så var Melbis bra trött, på vägen hem från Tuna Park var hon så ledsen och trött att hon nog inte själv visste vad hon pysslade med riktigt. Förmodligen var hon nog varm och tröstig också, det är ju inte så konstigt när vädret istort sett växlar från att hon haft overall och tjocka vantar till det här varma vädret vi har haft hela helgen! Så när vi kom hem drack hon massor och sen somnade hon i vagnen på balkongen! Vagnhärads folket åkte tillbaka och vi föreberedde oss för en påskafton hos gammelmoster Helena och Ronnie. Vid 16 så kom jag på att jag glömt min mobil på H&M på Tuna Park så den skulle hämtas plus att vi glömt köpa räkor till kvällen som var en av sakerna vi skulle ha med till knytis. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss tidsmässigt så vi blev lite sena, men det är ju sånt som händer när man har barn, de är ju en aning oberäknerliga. ( vi ska väl inte bara skylla på Melba, lite oplanerat var det faktiskt i från vår sida också) T.ex så precis när vi ska åka iväg så går Melba in och sätter sig i duschen så det var ju bara att byta kläder då hon var genomblöt.

Här är lite bilder från kvällen. Melba var en riktig liten pärla, hon åt mat och älskade verkligen Gammelkusin Mikael och ulrikas inkokta rosépepparlax, hon lekte och grejade, pussade på alla av gammelmosters glasrutor till verandan, hon lämnade lite spår lite överallt!


Tittut

Här leker Melba med Ulrika

Hon somnade snabbt runt halv nio, för vi tänkte att det är ju bättre att lägga henne när hon verkligen är trött än att hålla på och tvinga henne till att vilja sova innan hon är riktigt trött. Hon somande i alla fall men vaknade strax efter 22 och var ledsen. Tillslut så fick hon vara med oss andra som satt uppe och skrattade och hade det kul! Hon visade inte sig särskilt trött alls, även fast jag såg att hon var hur trött som helst så var hon glad och allert och ville inte alls sova! Vi var kvar ett tag till och åkte sen hem, melba var vaken i bilen men somande sen som en stock och sov ända till kl 16.20 och låg sen mellan oss och somnade om igen och förärade oss med en till sovmorgon till kl 09.00, jippe! Vi håller nästan på att bli bortskämda! Men det beror ju på att hon varit uppe så sent, i kväll har hon somnat i rätt tid så jag hoppas inte på något i morgon inte! Daniel jobbar i morgon men jag och Melba är lediga och ska träffa Jenny E som är på hembesök i staden!

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Lola

Nästa gång ni är ute på tuna park får ni komma in i telenor butiken och säga hej ju=)

Kram kram

2009-04-19 @ 21:24:03
URL: http://lolisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0