Förkylning, förbannade CSN och fredagsmys!

Melba har snorkat, snorat och hostat i natt så när hon vaknade såg hon alldeles slut ut, det blev en lugn hemma dag. Vi myste och snackade, men mest sov hon nog! Vid två kom mormor hon hade tagit en halv semester dag, så hon tog hand om Melba medan jag fixade lite med räkningar och sånt där. Jag fick mindre trevlig post i brevlådan, fick brev från CSN om att jag är återbetalningsskyldig för 2006, dvs att jag  har tjänat för mycket pengar samtidigt som jag pluggade, riktigt otrevlig post... Det tog sin lilla tid att gå igenom alla lönespecifikationer eftersom jag var ambitiös och jobbade på Grappa, Brothers, Högskolan och Gula villan. Men fick tillslut lite ordning på det, så jag blir väl skyldig ungefär 15000, känns riktigt bläigt, men den smällen får jag ta, jag var medveten om att jag nog jobbat för mycket men pengarna kändes ju bra att ha då, men mindre bra nu att betala tillbaka i ju för sig. Det konstiga med CSN är att sommarmånaderna inte är frimånader, då pluggar man ju i alla fall inte och man får inga CSN-pengar men ändå får man inte jobba så mycket som man vill, hoppas det blir ändring snart...

På kvällningen gick mormor och jag ner på stan och skulle leta efter pyjamas till Melba, storlek 50 är för litet nu! Men vi hittade inga som passade tyvärr. När jag och Melba kom hem igen hade Daniel kommit hem från jobbet, han låg och vilade, Melba sov oxå så jag tog ur henne i vagnen och lade henne bredvid honom så sov de sött tillsammans medan jag började laga mat! Sen var det dags för Melbis att äta och Daniel tog över i köket. Lagom när vår mat var färdig var Melbis färdigäten, toppen!! Det brukar aldrig tajma så bra! Vi satt och kunde äta genom hela måltiden utan att bli avbrutna av Melba, hon låg i babysittern med sin älskade Panda och pratade för fullt, hon är bra söt när hon pratar sådant!

Det här är första dagen sen Melba föddes som vi inte har tagit några foton!!! Helt otroligt...

/Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0