Magsjuk eller?

I lördags eftermiddag kom mormor och hämtade Melba. Jag och Daniel skulle på 25 års fest! Melba och mormor hade haft en toppen kväll, hon sov hel natten till 6 ungefär, så mormor var rätt nöjd att hon fick sova, hon hade nog förmodligen inte klagat så mycket om hon vaknat på  natten för hon hade garanterat tagit Melba till sin säng och låtit henne sova där. På morgonen när hon vaknar säger mormor att det är de mest underbara ögonblicken, när hon sätter sig i sängen och man hör hur hon viskar och gnyr lite grann , hon är bra söt då. Dagen efter hade också varit toppen,  Melba och mormor hade klättrat i trappen, med mormor bakom. Det enda som var lite konstigt var att hon inte ville ha lunch. När Daniel hämtade henne sen och skulle ge henne mellis så ville hon inte ha det heller.

På söndags em var Sandra och Kim barnvakt till Melba i glappet mellan när Daniel åkt till jobb och jag hunnit komma hem. De sa att de var jätteglada och "tacksamma" att vi tycker att de är pålitliga som barnvakter !! När det var dags för middag ville hon inte heller ha mat, men hon drack lite. Hon drack vatten i alla fall på kvällen, då verkade hon rätt törstig men hon drack bara en halv flaska välling. Hon fick en fryst broccolli också som hon sög på för hon var rätt frenetisk med att stoppa fingrarna i munnen så jag tänkte att det var nog tänder på G igen. Vid nattning så var hon rätt orolig och vid ca halv tio så hostade hon ganska mycket och blev sen jätteledsen och när jag kom in hade hon kräkits. Hon hade kräkits ner hela sig, kudden och Nalle Puh, hon var sååå ledsen hon var helt förstörd, hon verkade rätt chockad också. Daniel jobbade kväll så jag var själv hemma så jag ringde faktiskt mormor som kom och hjälpte till så vi kunde renbädda och tvätta av Melba. Hon blev lugn efter ett tag och då var det som att inget hänt, hon kakkakade och satt i mormors knä när hon läste. Sen när kl var ungefär halv elva så var allt i ordning och Melba somnade bums. Tack mamma för du kom så snabbt och hjälpte mig och Melbis, det är så skönt att ha dig så nära!

På måndagsmorgon så gav vi henne en flaska vätskeersättning, som hon faktiskt drack, vi provade med lite i taget men hon ville ha allt.  Melba var hänging, ledsen och ville inte äta annat än gröt under dagen. Daniel provade en massa olika, hon vill knappt ha banan ens. Till kvällen drack hon drygt en halv flaska välling i alla fall. Hon hade ingen feber och somnade som vanligt och sov ända fram till 6 då gav vi henne välling och hon somnade om bredvid Daniel i sängen och sov ända till halv tio, så förmodligen är var hon väl inte helt kry. I dag har hon fått i sig ordentligt med mat både till frukost, lunch och middag! Vällingen däremot blev bara halvt uppdrucken. Vi får se hur morgondagen blir! Det känns ju inte riktigt som det varit magsjuka för då tycker man ju att hon skulle ha kräkits fler gånger, däremot har ju magen varit lite annorlunda men inte en massa diareér eller så. Nu ligger hon i alla fall och sover sött! Daniel kom precis hem från julbord på Pilkrog med jobbet så jag ska se till att mysa lite innan det blir sängdags för mig.

//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0