Jul med mormor!

På kvällen var vi hos mormor, där var även morbror Jon och Jasmina och hennes mamma Ros-Marie. Farmor och faster Emma. Vi åt en massa god mat, Melba åt köttbulle och janssons frestelse utan ansjovis. Hon var mer än nöjd =) eftersom hon fick äta det som låg på våra tallrikar. Efter maten kom tomten! Melba var inte ett dugg rädd eller ledsen utan gav sig på tomtens näsa och skägg! Sen fick hon en klapp som hon grejade med och slet lite i! Hon fick en bok som hette "Bebben och Mormor" Mormor sa att den boken var både till Melba och till mormor från tomten!


Här är Melba och mormor i början av kvällen! Melbas klänning som hon även har på julhälsningen är en klänning som mamma sytt till mig när jag var liten. Jag hade den när jag var ca 1 1/2 och firade jul! Vi tyckte den var så söt så den var ju given att bäras av Melba på hennes första jul!

Morbror Jon och Jasmina Faster Emma och Farmor

Daniel spelade in en film när Melba fick paket av tomten så den lägger vi inte upp här på bloggen men här är ett kort när hon sitter i tomtens knä, lite skeptisk var hon men inte ledsen, hon ser lite crazy ut med sina röda ögon...




Daniel och Melba provar en av alla fina leksaker hon fick i julklapp. Här är det en Puh-bil som tutar, blinkar sjunger och har sig. Annars fick hon en massa fina leksaker, böcker, kläder och pengar! Tack alla rara!

Melba höll sig vaken ända till kvart i nio hon hade fullt upp med att leka med alla leksaker och prassla med papper, kartonger och snören, sen började hon segna till, fick välling och somnade i stort sett i min famn.

En toppen första jul för Melba och vår lilla familj blev det!

/Karolina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0