Många tankar..

Ikväll blev det en sån där konstig kväll! Först var Hanna och Molly här och vi åt mat och var ute och tjejerna cyklade för fulla muggar :) sen gick vi in och Melba fick välja om hela familjen skulle spela spel, leka nån lek eller så innan det blev dags för nattningsrutinen som vanligt mellan 19-1930! Melba valde under hökens vingar kom och kurragömma som lektes med stort engagemang av alla i familjen :) sen är det alltid svårt att sluta och egentligen oavsett hur el när man ska avsluta så blir det liksom inte bra..så nattningen fick en lite surpuppig start plus två föräldrar där tålamodet började tryta! Efter en tids olika "jag ska bara" kom helt plötsligt stora krokodilgårar och en massa existentiella frågor dök upp med skakande underläpp..
-mamma om jag dör när jag är barn vill jag att ni sätter mitt fotografi på gravstenen! Men jag är jätteledsen för att ni kommer kanske glömma det!!

Detta följt av frågor om när och varför man dör, vem som dör först osv... Mammahjärtat blir ömt och de kramar jag ger/får i dessa stunder är helt fantastiskt underbara då jag känner att min finaste underbaraste lilla tänkande dotter är trygg i min famn <3


Kommentarer
Postat av: Farmor Annika

Stor flicka - stora tankar! Det den åldern nu... inte så enkelt att hantera alltid, vare sig för barn eller föräldrar. Kramar!

2013-05-10 @ 17:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0