Söndagsmiddag

I går bjöd vi hit morbror Jon och morfar på lite söndagsmiddag, egentligen var det tänkt som farsdagsmiddag då Jon jobbar nästa helg! Det blev god fläskfilegryta med vitlöksfrästa champinjoner och harricots verts! Efter middagen åkte vi ut till kyrkogården i Torshälla och satte ljus på min farmor och farfars grav. Väl hemma igen bjöd Melba på kladdkake-cup-cakes som hon garnerat själv! Själv gjorde jag en specialgjord kladdkakemuffins till mig med 75% choklad, ägg, smör och grädde i! Riktigt mumsigt blev det, kul att prova dessertrecept utan socker och mjöl som är riktigt goda :)


Kommentarer
Postat av: Melbas mormor

Mums....så goda dom ser ut.
Kramiz

2012-11-06 @ 08:43:08
Postat av: Farmor Annika

Så fint det ser ut på kyrkogården. Själv var jag runt på Vagnhärads kyrkogård och satte 3 ljus. För mamma, mormor och morfar och för Sten som var gift med min äldsta moster. Det var så fint med alla ljus som brann. Många tankar till de som gått före oss till ljuset...

2012-11-07 @ 20:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0