Påskpyssel från förskolan och utbecklingssamtal

Igår var Daniel och jag på förskolan på utvecklingssamtal! Många fina ord om vår snorpa, omtänksam, lär sig snabbt, tar hand om de mindre barnen, kan uttrycka sig själv och vad hon känner, duktig på språket, kan skriva sitt namn räkna enklare tal och är en glad tjej m.m utvecklingsområde eller vad man ska kalla det är att då hon ex. Gör illa sig eller att hon hamnar i en konflikt med nåt annat barn kan hon låsa sig och det tar väldigt lång tid att bryta "ledsenheten", oftast vill hon då bara vara med en personal och inget annat funkar, när personal försöker bryta av det med att göra något annat och sen går där ifrån blir hon oftast väldigt ledsen igen... Personal och vi resonerade om det och en anledning kan vara att hon språkligt när det gäller att uttrycka sig är före men när det gäller känslomässigt är hon fortfarande bara 4 år vilket man glömmer bort ibland <3


Kommentarer
Postat av: Melbas mormor

Så underbart att höra...det klart att mormor visste att lilla hjärtat var SÅ......duktigt..... Rörd och berörd känner sig en stolt "Mormis".



Med kärlek ......

2012-04-05 @ 08:24:49
Postat av: Farmor

Duktiga barn får ofta lida pin för det. Hon är faktiskt bara 4 år och de får de inte glömma bort. Hon har så stort ordförråd, enorm empatisk förmåga, lättlärd och vetgirig. Som fd lärare är jag såååå stolt över henne. Som farmor har jag inte tillräckligt med ord som kan beskriva hur mitt hjärta och min hjärna jublar!!! Krama henne från mig

2012-04-05 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0