Nu har det hänt!


Den här bilden är från ett par veckor sen då vi var hos Sandra och Eddie.
Melba och Ellen har precis lekt "pappa haj"!

I natt eller snarare tidigt i morse, 05.20 hände det första gången! Det som hände var att Melba kom på att hon kunde ta sig ur sängen själv! Vi köpte ju en juniorsäng till henne som hon fick lagom till sin födelsedag så hon har sovit ca 3-4 veckor i den utan större problem varken vid läggning eller på nätterna. Men i morse så hörde jag hur det skramlade och hörde hur handtaget ganska så klumpigt drogs ner till en dörr. (Jag trodde att det var Daniel som var uppe och på toa och tyckte att han var rätt osmidig som skramlade sådant). Sen hör jag några små steg som hasar sig fram och sen står i hallen utanför vår dörröppning till sovrummet. "jag måste upp nu" säger hon. Jag svarar att det är mitt i natten och att vi ska lägga oss i sängen igen, det var lite protester och hon satte sig upp i sängen men jag lade ner henne och hon accepterade det! Yes tänkte jag och knatade bort till vår säng igen. Efter 20 min hör jag hur hon pratar där inne och ropar "mamma, måste upp nu" och sedan att hon börjar gå ur sängen och mot dörren. När jag kom in i hennes rum var hon rätt nöjd och glad och sa igen att "hon fattist måste upp". Jag tog med vår lilla sötnos till vår säng och så fick hon ligga och bråka lite med oss en stund. Hon somnade om lagom tills att klockan ringde och det var dags att gå upp. Hon sov vidare och Daniel gick upp och gjorde i ordning sig, jag hade lite sovmorgon så jag låg kvar. Det är faktiskt ganska mysigt när hon sover "för länge" och man måste väcka henne, tyvärr händer det ju aldrig att hon sover länge i sin säng utan oftast är hon ju pigg och alert kl 06.00 och verkligen vill upp, det är verkligen guld värt de få gånger som hon faktiskt somnar om, trots att det blir lite extra stressigt! Men Daniel och Melba hann i tid till förskolan, vi har ju mormor som agerar taxi ett par dagar i veckan så att hämtning och lämning skall gå lite smidigare nu när vi inte har någon bil och vädret är lite sisådär. Tack för att du ställer upp mamma, svärmor och  mormor!

Kommentarer
Postat av: Melbas mormor

Klart jag ställer upp. NI allihopa tillhör ju familjen. Mitt hjärta värmer lika mycket varje gång jag ser och träffar Lilla hjärtat.



Kram

2010-02-12 @ 08:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0