Höstblåsor

Melba har varit lite småkrasslig och hängig i ca en vecka, men så vanligt så tänker man att det är lite förkylning eller att tänderna spökar så vi har inte lagt så mycket vikt vid det framför allt eftersom hon varit pigg och glad på förskolan. Men sen i tisdags har hon sovit som en liten kratta :( vilket så klart innebär att vi sover ännu sämre! Hon har haft som prickar på rumpan, insidan av låren och sen dreglat som sjutton. Prickarna trodde jag var blöjeksem eller värmeutslag så de reagerade jag inte på. Sen efter lite efterforskning bland tjejerna på tjejmiddagen som jag var på i torsdags (bilderna är från Grappa)

Linda, Lola och Hanna
Sandra, Madde och jag

I alla fall så kom vi fram till att det var Höstblåsor, jag ringde till DAniel och han spanade på internet och sjukvärdsrådgivningen och det stämmer. Hon har även fått prickar/blåsor i händerna. Det är en virussjukdom så det går itne att behandla utan bara att vänta ut. Hon har ju mått bra på dagarna trots att hon varit sjuk, hon har ju inte haft feber så hon har varit på förskolan dock så kände iv på oss att hon inte riktigt var sig själv i fredags så vi sa att ring på en gång och mycket riktigt så ringde de till oss strax efter lunch. Då hade hon bara sovit en halvtimme och sen var hon så känslig så hon storgrät när hon tappade en leksak eller något gick emot henne. Daniel och hon gick hem och åt glass medan jag var kvar på jobbet, sen gick de ut en sväng så hon fick sova lite till, fast hon själv inte ville och protesterade så somnade hon tillslut i alla fall. Jag slutade vid 16 och åkte och hämtade upp Emma med cykeln på stationen (vi hade ställt Daniels cykel där) sedan cyklade vi hem!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Troligtvis har även Filippa fått höstblåsor, ser dock inga prickar på händer och fötter, men hon har på rumpan, vill inte äta någonting, dreglar(vilket hon aldrig gjort) och har feber, har svårt att se i munnen men hon säger aj och pekar så vi får nog anta att dem dumma höstblåsorna även drabbat Fillan. Hoppas Melbis mår bättre nu. Kram sandra o fillan

2009-09-20 @ 22:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0