Morsdag!

Det blev en riktigt mysig början på morsdag! Jag fick sova lite längre på morgonkvisten då Melba inte var så kry i natt så jag var upp ett antal gånger, skönt var det att ligga till 8.15 i alla fall! Jag blev mer eller mindre väckt av en lillsnorpa som satt på min mage med ett lite paket i högsta hugg som hon gav mig! I paketet var det ett par jättefina örhängen, samma som det halsband som jag köpte för presentkortet jag fick i examenspresent. Örhängen är små silver hängen med svarta fyrkantiga stenar i precis som halsbandet! Oj vad glad jag blev!!! En liten tår fick jag nog i ögat...

Framåt lunch begav vi oss till Sylvia för lunch. När vi parkerar bilen får jag ytterligare ett litet paket av Daniel. Han sade att örhängen var från honom och detta lilla paket från honom. Det var en jättfin ring med tre olika stora svarta stenar i! Såååå gullig var han, TACK älskling du är bäst som uppvaktade mig så fint på morsdag!

Här sitter Melba och har bestämt sig för att hon åtit klart och ger tallriken till Daniel. Hon fick amerikanska pannkakor med grädde och sylt, vilket tydligen inte var så poppis...


På eftermiddagen gick vi till mormor och firade henne med en blomma. Vi fick tårta och en massa god frukt! Vi passade på att ta fram vattenspridaren och lät Melba känna på vattnet lite grann. Hon var ängslig och rädd och det tog en bra stund inanna hon vågade sig fram och känna på vattnet, då var hon lite skräckförtjust! Men inte så konstigt att det var lite läskigt, det var ju första gången plus att det var första gången som hon gick i bara fötter i gräset! Men det blir fler gånger, Melba fick ju en krokodil som man stoppar på slangen som sprutar en massa vatten, men tyvärr var den trasig :( så vi får försöka höra med farmor om vi kan byta den!

Till middagen cyklade vi till gammelmormor och gammelmorfar Lasse och åt smörgåstårta på balkongen! Såå skönt att kunna sitta ute, Melba var rätt trött så vi begav oss hemåt lagom till hennes sovning. Det är ju inte konstigt att hon är trött i värmen, en annan är ju helt färdig efter ett par timmar i solen.



Här är Melba fokuserad på smörgåstårtan, sen fick mormor helt plötsligt en puss och sen åter till smörgåstårtan!

Nu sover hon som en stock helt utslagen i sängen sedan 19.15 och jag tvättar för fullt! Längtar tills i morgon då hela familen är ledig på dagen, Melbas förskola har stängt så jag har tagit ledigt och Daniel börjar inte jobba förrän kl 16.15 vi får se vad vi hittar på, funderar på att åka till Västerås!
/Karolina

Kommentarer
Postat av: Ellen

Verkar som om ni fick en fin mors-dag!

Tack för senast! Mycket trevligt och jättegod mat!

Kram

2009-06-02 @ 10:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0