Sjukling

I fredagskväll var jag och Kiri på Grappa och firade att min semesterledighet börjar! MElba hade på em varit med mormor och redan då var hon hängig, men jag tänkte att det kanske bara var lite trötthet. Men vi hann inte ens få in maten förrän det var uppenbart att hon var helt slut. Så jag gick en sväng med henne och jag hann inte gå länge förrän hon sov! Jag och Kiri fick äta i lugn och ro och Melba sov ca en halv timme. Men sen vaknade hon och vi bestämde att vi fortsätter kvällen hemma på vår balkong i stället. När vi kom hem var Melba het som en bara den så hon hade feber och var alldeles ynklig. Hon somnade ganska så på en gång efter vällingen.

På lördagsmorgonen var hela fmailjen helt slut, det var ju helt galet oväder på natten så man sov ju inte särskilt djupt plus att Melba vaknade flera gånger och var genomblöt och nästa stund säkert frös, usch usch vad liten hon är när hon är sjuk! Hon sov till 5.30 fick välling och somnade om bredvid oss sov till 8. Var uppe ca 2 timmar med mig vi tog tempen och hon hade 39 i feber och var så lite nöjd som det bara går att bli. Daniel låg ju redan och sov då han fick sovmorgon eftersom han jobbat kväll så vi kröp ner bredvid honom och hela familjen sov 2 timmar till, ojoj vad trötta vi var! När Melba vaknade så var hon törstig vilket är toppen, eftersom man ska dricka en massa när man är sjuk! Sen försökte vi med allt, ligga och mysa, vagga i famnen, titta på TV, läsa bok, leka, sova mer titta på fåglarna i fönstret jag allt provade vi men inget var bra. Eftersom febern gått ner så tog vi en biltur till mormor och gungade en liten stund. Melba verkade må mycket bättre så fort hon träffade mormor, gammelmormor och gammelmorfar Lasse som också var där. Sen gick vi ner till torget och mötte upp morfar och tog en glass. Sen gick Melba och jag hem. Melba somnade och vi hann fixa lite här hemma. På kvällen var vi bjudna på middag med Sara, Johan, Kirsti, Johan och Emelie. Det tog ett tag innna vi kom fram till att vi skulle följa med, men vi valde att packa våra grejer, resesäng och sånt och åkte dit. Se en massa bilder i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0