Parken zoo

I onsdags tog  Melba och jag en promenad till Parken Zoo med Isabel och Filippa och deras mammor! Vi prickade in i stort sett den enda dagen med uppehåll och faktiskt sol =)

Vi spanade på getter, kaniner, surikater, miniflodhästar och en massa andra djur. Vi stannade i skuggan och åt lite lunch!

Lånade den här bilden av Isabel

Framåt eftermiddagen blev tjejerna lite smått otålig så då bjöd Isabel på varsin klubba. Det var första gången Melba åt någon som helst godis, jag var lite tveksam först men sen blev jag lat och kände att det faktiskt skulle vara ganska skönt om hon satt lite still en stund i vagnen... Så en klubba fick det bli. OjOj vilken lycka, Melba s´var som hypnotiserad av den där klubban.




Spanandes på flamingos med klubban i högsta hugg


Filippa sugandes på
sin klubba i skön pose


Isabel som blir hela 2 år på onsdag!!

Vi avslutade dagen med att leka en sväng i lekparken och sedan äta lite mellis, Melba fick förmodligen värsta sockerchocken av klubban för hon hade inte alls ro att sitta still. De andra tjejerna satt i sina mammors knän och åt sin youghurt medan Melba yrde runt som en virrpanna! Bade jag och melba blev helt slut så lagom tills Daniel slutade jobbet så hämtade han oss med bilen så åkte vi hem, Melba somnade i vagnen på balkongen och Daniel och jag i sängen vi sov två timmar, såååå välbehövligt!

/Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0