Kvällskalas!

I går kväll såg jag till att faktiskt vara hemma till kl 17.00 det har nog inte hänt sedan jag började jobba! Melba och Daniel var hemma när jag kom och vi myste litegrann allihopa en stund sen gick Daniel och lade sig en sväng innnan han skulle iväg och träna. Jag och Melba packade på oss kläder och begav oss ut i kylen för att gå till Anne som fyllde år och hade bjudit in till lite mat! Vi kom först så Melba röjde runt i Annes kök, åt på korkunderlägg och rev sönder tidningar! Efter en stund kom Ellen, Therese och Sara och vi åt mat och fick sedan en varsin hemfixad Semla (årets första) gott var det!

Telefoner hör till det mest intressanta för tillfället!

Eftersom Daniel var i väg och tränade tog jag med mig pyjamas, astmamedicinen och vällingen till Anne. Jag frågade vem som kunde tänka sig att hjälpa till att hålla i Melba när jag ger astmamedicinen och Sara erbjöd sig! Sara tyckte att medicinen aldrig tog slut, och det håller jag med om det känns som att det tar evigheter att ge medicinen just för att hon är så ledsen och protesterar sådant. Ändå så tar det säkert bara 3-4 minuter sammanlagt att ge de båda medicinerna. Det gick riktigt bra att få i henne medicinen faktiskt, sen var det dags för välling. Sara vill ge den oxå så att hon fick visa en snäll sida oxå inte bara någon som håller fast och tvingar Melba att sitta still utan lite mys oxå!




Vi blev kvar ganska länge faktiskt var nog inte hemma förrän 20.15, det hör inte till vanligheten att hon är uppe så sent men undantag måste man ju göra när man ska på lite kalas!

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilket fint kort på dem! Gröna o sköna! Melba ser ut att trivas, och det gör Sara också! Hoppas ni mår bra hela gänget! Kram

2009-02-06 @ 16:09:58
Postat av: Fia

Vilket fint kort på dem! Gröna o sköna! Melba ser ut att trivas, och det gör Sara också! Hoppas ni mår bra hela gänget! Kram

2009-02-06 @ 16:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0