"min Mobor"

I måndags hämtade jag Melba på förskolan vid 17.15, Daniel jobbade kväll så Melba hade varit på förskolan sedan lunch. JAg kom ju med cykel och tanken var ju att cykelhjälmen skulle bli lämnad på förskolan samtdigt som Daniel lämnade Melba, men det glömdes. Då bestämde vi att han skulle möta upp mig strax innan han började jobba och lämna hjälmen till mig, men det glömdes. I bland har nog både jag och Daniel lite för mycket att tänka på som gör att man inte alltid kommer ihåg allt. I vilket fall så blev det att vi gick hem med cykeln, Melba tyckte inte det var helt okej, konstigt att vi hade cykeln men bar gick med den medan hon satt bakpå. "mamma gå den, nääjj ksyckla" Vi kom hem åt lite god kycklingwok och sen kom världens bästa "mobor". Han fick en stor kram direkt när han kom.

Sen hann Melba med en massa bus med "mobor"
här öppnar hon måndagens adventskalender paket, det var ett litet miniblock med nalle puh på!


Leka med plydough-lera och göra halsband



Näspuss


Leker BU och tittut

Innan det var dags att sova skulle "mobor" läsa boken Bajskorv med Melba när hon satt på pottan


I måndags var kameran framme rejält, oftast så glömmer jag bort den och så blir det bara nåt halvdåligt kort som blir taget med mobilen så i måndags passade jag på att föreviga hela kvällen i bilder ;)

Kvällen slutade med att "mobor" var med och läste gav välling, sade godnatt och följde med in när jag lade henne i sängen. nåt var det som blev tokigt för när "mobor" sen gick ut så var hon sååå ledsen. Hon ropade efter "mobor" flera gånger och när jag kom in efter en stund så berättade hon om alla saker som mobor och hon gjort under kvällen, "mobor BU", "mobor sån" "mobor mera" "näjj mobor gå". Det tog ett tag innan hon fick ro och somnade om, sen det första hon frågade när hon vaknade på morgonkvisten var "var e Mobor?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0