Första december

I går fick Melba öppna sin första advenstpresent! Jag var riktigt uppspelt och glad över att Melba skulle få öppna sin första lilla paket på adventskalendern. Tyvärr var ju inte Melba riktigt lika glad och engagerad. Det roligast var egentligen när jag tog fram saxen och skulle klippa bort paketet från adventskalendern, sen var det lite sisådär att öppan paketet. När det väl var öppnat och hon tog fram vad som låg däri, en liten tomte med snöre, så tittade hon på den och och sedan på mig och sa "nääj den, mamma" med hela ansiktet skrynklat och en lite smått besvärad och besviken min och och gav mig tomten och begav sig iväg på andra upptåg :( Så kan det gå! Hon kom tillbaka till tomten en liten sväng, sen gömde hon den i en liten låda och sa "nääj den" "mamma, där" "sså" och knatade sedan iväg...

I dag togs paketet emot med lite mer entusiasm, det var nämligen en Nalle puh blyertspenna och suddgummi. Så hon satt en bra stund och ritade och suddade och ritade, hon såg rätt förvånad ut när man kunde sudda ut det man nyss ritat! Lite magiskt! Tidigare om det kommit blyerts eller krita på exempelvis bordet eller så så har hon ju tagit tummen och pekfingret i munnen, slickat lite på fingrarna och sen kladdat bort det som kommit utan för pappret! Men nu har hon förstått att det finns ett bättre sätt!

Efter paketöppningen så blev det skumbad för Melba och mig!
En riktig busig badstund fick vi medan pappa var iväg på andra äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0