Dockvagn

I lördags var vi hemma hos mormor och Janne med gammelmormor, gammemorfar Lasse gammelmoster Helena och gammelkusinen Madelene. Madelene skall ge sig ut på äventyr igen, den här gången bär det av till Bali och Australien så vi passade på att umgås lite innan hon åker på tisdag! Vi åt middag, efterrätt och spelade poker!! Melba var också med såklart, Daniel han jobbade kväll. Det blev ganska sent så Melbisen och jag sov kvar. Det gick prima, lite konstigt att sova hos mamma men skönt att slippa krångla hem.  På morgonen var Melba som vanligt pigg som en lärka kl 05.20, suck! Melba drack välling och myste lite i sängen med mig, när kl. var 06.20 var hon bra uttråkad på mig som inte alls var sugen på att gå upp. Som en skänk från ovan kom mormor in och bytte blöja och gick ner och lekte med Melbisen. jag fick somna om, sååå skönt! Jag gick upp vid halv nio, då hade Melba precis somnat i mormors knä, helt slut var hon, så hon låg i vagnen och sov. Sen blev det dags för frukost och efter det tog vi en tur upp på deras vind för att plocka ner lite av mina gamla leksaker! Bla. min minisoffa och min 27 år gamla BRIO dockvagn. Den ser knappt använd ut, den gillade Melba!


Kommentarer
Postat av: Melbas Mormor

Ja, tänk vad tiden går fort. Man tror inte det är sant när man tänker på att det är 27 år sedan Melbas mamma (dotter) Karolina fixa och donade med sin dockvagn. Det är som att skruva tiden tillbaka när jag ser på bilderna med lilla Melbis. Oh, så gulligt och rart. Vilken förmån att få barnbarn.

Puss och kram Melbas mormor.

2009-08-26 @ 10:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0