Uppdatering av veckan!

Här kommer lite kort uppdatering av veckan som varit!

Föräldragruppen träffades hemmas hos Sussi och Emma, det var längesen vi träffade Emma så det var riktigt roligt.
En glad och nyäten Emma
Melba sitter i en "lära sitta stol" som ser ut som en potta, där satt hon faktiskt still i några minuter vilket inte hör till vanligheten, hon hittade en sopkvast som var intressant

Att stå upp är bäst!!

Daniel kom och hämtade oss och vi åkte sen till Tuna Park och spanade på en jacka til Melba bla. sen hälsade vi på Brothers. Lotta har nyligen köpt en 9 veckors liten valp, Nellie heter hon, sååå söt! Melba tyckte att det var riktigt spännande men lite läskigt oxå till en början men sen , blev hon kaxig och slängde sig mot henne och drog henne i pälsen.
Daniel, Lotta, Nellie och Melbisen

På torsdagen kom min mormor och Lasse hem, eller snarare de flyttade tillbaka hem från Nordnorge! Så Melba och jag var med och tittade på deras nya lägenhet som de ska flytta in i! Kul att de är tillbaka i Sverige igen!! De har inte träffat Melba sen hon var ca 2 veckor gammal! På kvällen kom Carro och Catrine förbi hos oss och lekte lite med Melba innan vi gick vidare på smyckesparty och Daniel nattade Melba.

Mitt i lekartagen
En snorig Melba och Catrine

I dag har vi varit hos läkaren med Melba. Det visade sig att hon behövde både antibiotika och hostmedecin. Tydligen så var det rejält med slem och tilltäppta luftvägar, så det är ju inte konstigt att hon har haft svårt att sova med sin rosslande hals. Så nu har vi börjat med en antibiotika kur på 10 dagar så vi hoppas verkligen att det blir bättre av det så hon/vi får lite lugn och ro på nätterna. På em mötte vi upp Madde och Moa på leklandet, det var första gången vi var där. Det var ganska folktomt när vi var där vilket gav oss lite mer plats. Moa är  6,5 månad ungefär och är lika aktiv och full av energi som Melba. Melba var dock lite konstig när vi kom till leklandet, hon sov ett tag när vi kom och vaknade sen upp och var ledsen och hur mammig som helst. Det var första gången som jag verkligen märkte att hon var mammig på riktigt. Hon kramade sig fast vid mig och tryckte hela kroppen mot min, det var suupermysigt. Sen gjorde hon ifrån sig såna där läten som hon gör när hon skäller på dammsugaren hemma. Ljud som låter som att hon är lite smårädd men nyfiken. Efter en stund var hon med igen som vanligt och satt i gåstolen och snakcade och petade på Moa! Moa blev riktigt i extas när Melba kom nära eller när jag tog fram kameran!!

Moa och Madde
En eftertänksam Melba

Efter att vi skiljts åt tog Melba och jag bussen till Tuna Park där vi mötte upp Jenny och shoppade lite, Melba var nöjd så länge hon fick leka med en galge som hon fick på Lindex och nrä den inte funkade var det bara min plånbok som dög. Lite senare kom Anders så då fikc han stoltsera runt med Melba på armen.
Galningar ser de ut båda två

//Karolina










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0