Mamma och bebbegrupp hos oss!

I onsdags blev det vår tur att bjuda på lunch och lek och bus! Melba började dagen riktigt bra vi gick upp vid halv åtta, lekte och grejade lite. Vi gick till affären och Melba satt i vagnen och hjälpte mig att hålla i korgen och allt annant som lades där i, hon var nöjd som en liten fisk i vattnet. Efter handlingen var klar var det dags för en förmiddagstupplur tyckte jag, så jag lade ner henne och började knalla hemåt. Lagom vid kanotcenter så sov Melbisen så när jag kom hem ställde jag henne utanför på vår uteplats med myggnät på vagnen och fönstret öppet så jag skulle höra henne när hon vaknade. Jag gick in och förberedde med lunchen och gjorde i ordning mig själv. När de hade gått ca en halv timme började jag bli lite stressad eftersom hon i nio av tio fall vaknar efter ca 30-40 min. Men inte den här gången klockan gick och jag kollade och kollade ner i vagnen men hon låg och sov så sött så. De andra mammorna och bebbarna kom och Melba fortsatte sova. Tillslut vaknade hon, efter 2 1/2 timme!!!!! Det har aldrig hänt, helt otroligt var det! Hon fick lunch och var sen allert som en liten loppa. Hon var mer högt än lågt, hon drar sig upp mot allt, personer, stolsben, gåstolen, grinden och de andra bebbarna. De var väl mindre nöjda över att ha en Melba över dem, dragandes i hår och öron. Men det var stunder när hon var lugn och satt och lekte på golvet med de andra oxå. Då får man passa på att pusta ut, för det är rätt mycket att göra nu när hon tar sig fram såpass bra. Idag var det alla andra mammor som fick lite fullt upp, jag lämnade nog dem lite i sticket eftersom jag grejade i köket. Så de var så snälla och tog hand om sin egen bebbe och Melbisen.

Här är lite bilder fårn när vi försökte få med alla på en bild tillsammans men eftersom Melba kryper ur bild hela tiden hade vi fullt sjå med att få henne på plats.

Philip, Samuel, Moa och Melba

Här sitter Melba lite halvtmotvilligt i Pernillas knä, Pernilla försökt få Melba och sitta still bredvid de andra, men det var inte så poppis.

Det var en riktigt trevlig dag som vanligt! Synd bara att vi inte fick träffa Emma och Sussi, men nästa vecka blir det hos dem, ser fram emot det!

//Karolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0