En förkyld Snorpis!!

I förrigår jobbade jag min sista dag på schema på Fridegård så jag jobbade ett långpass som slutad kl 08.00 i går morse. Kom hem och mötte en superförkyld Melba som snörvlade och grejade, men hon var såklart helt bedårande för det. Vi hade bestämt att Sandra och Filippa skulle komma hit på lunch men nu var jag lite osäker om de ville komma, men de ville det trots vår lilla sjukling! De kom och våra Snorpor åt lunch. Först Filippa och sen Melba. NärMelba skulle åta lunch gick det sådär, hon var så förkyöd och alldeles kallsvettig så det blev en rätt högljudd måltid. Efter maten ville hon inte göra någonting, det funkade varken med gåstol eller famnen! Efter ett tag så gav jag henne en liten alvedon, förmodligen var hon nog lite febrig. Men hon fortsatte att vara ledsen tills Daniel kom hem från sin springning och undrade vad det var som försegick, han tog Melba till sig och hon blev lugn och tyst på en gång. Då kände jag att jag jobbat alldeles för mycket de senaste dagarna =(. Sen fortsatte hon som vanligt, dvs pigg och glad med lite frustrationsgnällningar lite då och då!

Här sitter Melba och försöker få Filippas uppmärksamhet:
 


Daniel och Filippa



Daniel, Filippa och Melbis. Nyfikna Melba som ska klämma, känna och sen ser det ut som att hon ska lukta på allt oxå, Förhopningsvis är det ett förstadium till pussar, men det ser bra lustigt ut!

Sen tog vi en promenad, inte så värst lång utan till barnens hus, Melba och Filippa sov lite i omgångar och sen gick vi hemåt och Isabel och Linda kom förbi och åt lite fruktsallad med oss. Filippa satt nöjt i Melbas matstol och Melba gasade runt i gåstolen till Isabels förtvivlan. Melba var på Isabel som en liten igel, hon skulle känna , klämma och dra i Isabel så hon fick inte vara i fred en sekund.

Tydligen så pratar vi mammor ganska mycket i telefon, i alla fall enligt Isabel. Min mobil tog hon och gick runt och sade hallå i och gav den sedan till mig, sen när Lindas telefon ringde då gick hon och pratade med fjärrkontrollen, hallå hallå sade hon!

Isabel och hennes "telefon"

Isabel var lite småsur och avundsjuk på sin mamma som skulle mysa lite med Melba så Linda fick fullt upp ett tag



Melba satt längst fram i Lindas knä först, sen kom Isabel och trängde sig fram, Melba drog Isabel i håret och sen trängde sig fram igen, riktiga divafasoner!!! Isabel kramade om mamma Linda och sen var det läge för Melba att flytta på sig! Då var det dags för dem att gå hemåt! Linda skulle hem och packa, hon är nu nere på Rhodos i solen!

//Karolina












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0