Jobb, jobb mera jobb!

I fredags efter badningen så var morfar urte på långpromenad med Melba, hon sov 1 1/2 timme, hon var nog rätt slut. Jag passade på att vila en sväng, skönt var det eftersom sömnen inte varit så kvalitativ det senaste veckorna. Dock har hon svoit hela nätter de 2 senaste, jippie!! När Daniel kom hem från jobbet gick vi och handlade lite, det kändes ganska konstigt utan Melba, i de flesta fallen är ju hon med. När vi kom hem hade morfar och Melba lekt och morfar sa att Melba inte saknat oss en sekund utan haft det toppenkul med morfar!

Helgen har bara sagt swisch! Både jag och Daniel har jobbat, jag fram till 16 och daniel från 16, så vi har gått om varandra totalt. Känns som man inte ens sett varandra på hela helgen.  Vi har fått lite assistans av först morbror Jon och Jasmina i lördags, de gick en promenad och var sen och gungade med Melba! Sen stannade de kvar och lekte med Melba medan jag diskade och förberedde mat till Melbis. Helt otroligt vilken fart jag får och vad mycket man får gjort när man har lite hjälp! På kvällen kom Ellen och Kiri hit de lekte med Melba medan jag förberedde lite mat, pasta med ädelost och skinka, mums! När Melba somnat åt vi och satt i soffat och myste med lite tjejsnack och Stjärnor på is!

I dag har Sara underhållit Melba. Det blev lek, en biltur, de hämtade mig på jobbet och släppte sen av mig hemma så gick jag in och hämtade lite mat till Melba medan Sara åkte hem med Melba till sig (3 min ifrån oss), det var inte så poppis hos Melba, hon var ledsen en sväng, men det gick snabbt över! Och sen var hon i gasen och gastade och kröp omkring för fulla muggar. Johan åkte och hämtade lite pizza till oss. Melba gillade inte att vi andra åt och hon inte fick smaka. Så efter en stund kunde jag inte stå emot och gav henne en kantbit som hon gladeligen sög på!

//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0