Helgens bravader!

Lördagen började redan kl 06.15 då Melba bestämde sig att det var dags att gå upp, mindre roligt för mig, men det vara bara att pallra sig upp! Vi lekte ganska intensivt  till ca 08 sen började Melba gnugga ögonen, Yes tänkte jag och försökte lägga henne i sin säng för att sova, men utan vidare lycka. Nu när hon varit sjuk så tokprotesterar hon varje gång hon ska somna in själv hon skriker och gråter och ställer sig och skakar galler i sängen. Så vi tog med oss Nalle puh och gick ner till vagnen, lade ner Melba och lade över en filt över henne och en över vagnen, drog vagnen ett par gånger över mattan och vips så kom det snarkningar. Jag sprang upp, stängde av ljudet på mobilen och satte upptaget på hemtelefonen och lade mig i sängen! Hon sov ända till kvart i tio så det var helt underbart att få ta igen sig lite. Egenteligen är det ju inte så värst tidigt att gå upp kl 06.15 förutom de nätter när hon har hållit mig vaken, den här natten var en sådan så det var välbehövlig sömn för både mig och Snorpan! Sen ringde jag Jenny och undrade om hon var sugen på att åka nånstans, det var hon så vi begav oss till Ikea! Jenny, jag, Melba, Hobbe och Atlas (hundar)! Melba och jag satt i baksätet och hundarna satt ju i bur så vi squezade in vagnen bredvid, det gick precis!! Det blev lite småshopping på Ikea, konstigt nog var det mest saker till Melba =).



På em när vi kom hem tog vi en promenad förbi både morfar och mormor! Daniel hade varit tvungen att jobba trots att han var sjuk men fick gå hem tidigare i alla fall. Kvällen spenderades uppkrupna i soffan med Burritos och Stjärnor på is, inge mer spännande underhållning än så på lördagskvällen!

I dag söndag vaknade jag och kände mig som en klubbad säl, Melba har varit vaken mellan 03-05 och inte fått någon ro till att somna om, trots att jag gick igenom hela mitt register för att få henne att somna så när hon ville upp kl kvart i sju så var jag mindre nöjd. Körde samma som igår, intensivlekte till 8.30 och sen lade henne i vagnen och mycket riktigt snarkningarna kom kort därefter och jag pallrade mig upp och ner i sängen. 9.45 vaknade hon! Skönt att kunna ta igen lite sömn i alla fall.  Vid lunch kom Kiri, hon kom precis när Melba slagit i huvudet i gåvagnen så hon var alldeles gråtig, men det gick ganska snabbt över och vi gick ner till Kaka och jag blev bjuden på lunch =). Melba var så trött så hon sov en timme ute i solen utanför Kaka. När hon vaknade var hon på strålande humör, hon flirtade med alla som satt bredvid och lekte och stojade!  Nåt som var riktigt kul var när de satte på fläktarna i taket, hon tittade och tittade upp i taket, titttahhh, tittahh sa hon och pekade!

Melba tittandes i taket på fläktarna och Kiri



Hoppas på en bättre natt i natt, men ser inte så ljust på det eftersom hon fortfarande är så förkyld så det lär nog bli att jag är vaken ett par timmar igen i natt. Ska vara duktig och lägga mig tidigt så är jag kanske lite piggare i morgon!

//Karolina

Kommentarer
Postat av: Ellen

Gud vilken fin bild på dig Karolina och Melbis!

2008-10-15 @ 20:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0