Uppdatering!

Nu har det nästan gått en vecka sen jag uppdaterade bloggen! Och mycket har hänt! Jag var i torsdags på intervju på det jobbet som jag skrev om tidigare, jag blev rätt grillad kändes det som men tydligen så klarade jag mig ganska bra eftersom jag fick jobbet! Jag började i går, det har varit en massa nytt, kul, spännande och intressant! har varit iväg på en massa möten och redan träffat en massa klienter vilket känns bra så att jag kommer in i jobbet snabbt! Så än så länge är det bestämt att jag ska jobba fram till årsskiftet, men det verkar som att det i alla fall blir till mars, men jag tar inte ut nån seger i förskott men hoppas kan man ju göra!

I fredags var Kirsti barnvakt till Melba, jag jobbade på Brothers så hon kom hit till lunch (fullt munderad med regnkläder och mössa och vantar) och var sen med Melba fram tills att Daniel slutade jobba vid 17 tiden. Det hade gått bra och verkat som de haft en rolig dag, Melba hade bara varit lite ledsen när hon vaknade upp efter att hon sovit och upptäckte att det bara var Kirsti där. Det känns skönt att det funkar så bra att vara barnvakt åt Melba, det är ju lite värre om man vet att hon blir ledsen så fort man går men än så länge har hon inte blivit det.

På lördagen var både jag och Daniel trötta som små djur, melba fick för sig att vara vaken och pigg mitt i natten, från att ha sovit mellan 19.30-22.30 så började hon vakna och vara ledsen. Hon somande om igen efter en massa bök hela tiden men höll på att vakna från och till i ca en timme. Sen var hon bara störtpigg, så vi lade oss på vår säng med henne och lät henne greja och dona och kakkaka med sin Puh i högsta hugg. Hon höll på fram till  halv två ungefär, och hon hade säkert hållt på ett bra tag till om inte jag bestämde mig för att det var dags att sova. Försökte att få henne att sova i sin säng men helt utan framgång, så till slut när kl var strax efter två gick jag ner och lade henne i vagnen, som för det mesta brukar funka, men inte den här gången. Hon somande till efter ca en halvtimme och vaknade sen ungefär var femte minut fram till tre. Då rann tårarna av trötthet =(.

Daniel skulle ju upp och jobba så han hade stoppat i öronproppar redan vid halv ett och sovit ett bra tag, men han gick upp och försökte sig på att få henne att sova han med och faktiskt så fick han henne att sova. Så på lördagsmorgonen var vi som sagt rätt trötta båda två, men det fanns ingen tid att ta igen sömnen inte. När Daniel gick i väg och jobbade så packade jag färdigt och gick sen ner på stan, när de öppnade med Melba. Och handlade lite saker som jag skulle ha  med mig på kryssningen. Morfar kom vid halv ett och jag fixade det sista och gick sen till bussen och mötte upp alla tjejer, 11 stycken blev vi tillslut. Det blev ett toppen dygn med mycket mat och dryck, det kändes som vi inte gjorde nåt annat än åt! Det blev buffé på kvällen och frukostbuffé på morgonen och en rejäl hamburgertallrik till lunch! Lite shopping blev det oxå på taxfree! Det var så roligt att träffas och bara umgås, det blir så sällan nuförtiden som vi kan träffas samtidigt! Men hoppas att det blir snart igen! Tack tjejer för helgen!




 
Hela tjejligan Sara, Sandra, Ellen, Malin, Catrine, Emelie, Carro, Kiri, jag, Sofia och Therese

I söndags var Melba med mormor, de var bla på kalas ute i Skogstorp och firade Theo som fyllde 3 år. Lillebror Oliver var ju också med såklart, mormor berättade att melba och han hade lekt och grejat, Melba hade försökt att ställa sig upp mot Oliver, vilket inte riktigt fungerade och sen hade de pussats med öppna munnar, charmigt! På kvällen när jag kom hem från kryssningen, så slängde jag istort sett av mig kläderna och sprang upp för trappen och pussade och kramade henne!!! Härligt som bara den! Daniel fick också en och en annan puss såklart =)

//Karolina

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej eller Gomorron!



Kikar som vanligt på bloggen varje morgonen med en kopp te lika mysigt varje gång! å härligt med uppdatering. Vad fina ni är :=) MEn de fattas ju en av de gamla tjejerna på bilderna.. hmmm de måste ju ändras på :=)

Förstår att du sprang upp å pussa melba. tänker på er alla.



Kramar till er

2008-11-05 @ 08:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0