Vilsta!

Igår träffades vi i föräldragruppen! Det var min tur att stå för det ätbara så jag hade med mig bulgursallad med feta och kalorisnåla chokladrutor till fika! Det var helt underbart väder med en massa sol så vi satt på filtar i skuggan för att skydd våra små! Efter ett tag somnade alla småttingar så vi flyttade ut filtarna till solen och gazzade lite! 

Här är lite bilder på småttingarna!

                                             



På kvällen kom morfar förbi så han var med och assisterade när Melba fick sin gröt, det blir rätt kladdigt! Vi satt ute gav henne gröten för det var så skönt, men jag ville inte att hon skulle sitta med bar överkropp (annars så sitter hon i bara blöjan) så bodyn blev bra kladdig, fingrarna ska ju in i munnen hela tiden, gärna när man precis fått gröten i munnen oxå! Efter gröten gick morfar, jag och Melba till sveaplan, Melba satt i bärselen och var så nöjd så! När vi kom hem var det dags för oss att äta middag, vi satt ute på uteplatsen och Melba halvsatt i vagnen och tryckte! Hon var helt blåröd i hela ansiktet för hon tog i så mycket! Så det blev en liten sanering av Melbis när vi kom in! Eftersom hon börjat äta gröt så blir ju magen lite trögare en rejäl kraftansträngning för Melbis, men det gick bra!

//Karolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0