Pilbåge och tipspromenad!


På lördagen kom Sara förbi oss på morgonkvisten, hon hade varit hos frisören precis över gatan! Hon tog gladeligen hand om Melba medan jag och Daniel förberedde oss för dagens aventyr! Morfar kom hit vid 11 och sen åkte vi till Sundbyholm, butiken "Mest ute" hade ordnat en frilfuftsmässa/dag där det var tipspromenad, klättring och en massa visningar av olika friluftsgrejer!  VI gick tipspromenaden och spanade lite på andra som provade kajak och kanoter! När vi kom dit upptäckte vi att det även var en medeltidsmässa så vi passade på att skjuta pilbåge! Det blev en toppen dag, Melba sov första 1 1/2 timme och sen satt hon i bärselen och hummade nöjt! Innan vi åkte satte vi oss i solen och åt medhavd matsäck och gav Melba mat i flaska då det var lite kallt att sitta och amma! När vi gav Melba maten så upptäckte vi att det rann mjölk på sidan och undrade hur det kom sig, sen kom vi på att vi glömt själva "insatsen/luftutsläpparen" som sitter i flaskan för att förhindra att hon sväljer luft. Utan den blev det ett glapp mellan nappen och flaskan vilket gjorde att det rann på sidan. Som tur var hade jag hällt i mer än vad hon äter och sen tog jag en massa servetter och tryckte mot! Hon märkte nog ingen större skillnad förutom att hon blev blöt om hakan. Det blev en perfekt utedag!
När vi kom hem var hela familjen trötta så vi somnade nästan direkt! På kvällen efter att Melba fått mat och gröt gjorde jag mig i ordning för en kväll med tjejerna och Eurovision Song Contest! Melba och Daniel var hemma och myste och sen var det ju mat och sovdags, så Daniel gav henne flaska och sjöng Trollmors vaggvisa, sen somnade hon "sjungandes" till vaggvisan även efter att Daniel slutat sjunga!

  


//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0