Pappa hela dagen & Första smakportionen!

Förra tisdagen så var det dags för mig att ha Melba hela dagen då Karolina skulle jobba för första gången på hur-länge-som-helst, vilket både kändes riktigt spännande och fruktansvärt nervöst!

Vi började dagen med att bege oss bort till babymassagen för att knoda lite, vi kom lite sent för Melba bestämde sig för att sova lite längre. Men med lite spring i benen så var vi framme tillslut! Hann faktiskt aldrig bli direkt nervös när väl dagen kom, sov nog lite oroligt men däckad som jag är när john blund varit framme så vakna jag inte en ända gång under natten. (Som vanligt *Karolina grimaserar*).

Var tänkt att vi skulle ha tagit med oss kameran eftersom det var sista gången på babymassagen men i all hast så glömdes den bort, dvs inga bilder därifrån. Vi hann bara med lite snabbmassage på Melbas mage samt rygg, supermysigt för hon verkar verkligen gilla det! Sen började BVC-tanten prata om allt möjligt, missa väl i stort sätt hälften av hon sa för Melbas blick förtrollade mig helt. Men i det stora hela så pratades det väl om att 4 månaders tiden närma sig, ang. smakportioner och sovrutiner. Och givetvis lite prat om hur själva "kursen" har varit för de inblandande. De två gångerna jag själv varit med på har varit superbra, skoj och se hur lilla Melba reagerar på allt och alla.

Efter babymassagen bar det hemmåt för att snarast slänga oss själva i bilen för att brumma bort till Karolina på Fridegård för lite snabblunch! Karolina var redo och Melba likaså. Sen far vi iväg igen, fick dock stanna ett par gånger på vägen hem för att nappen flög ur och det uppskattas verkligen inte ibland alltså. Eftersom vi har bilbarnstolen i baksätet så är det inte direkt någon idé att försöka krånga in den i munnen på henne medans man kör så det är likbäst att stanna. Tillslut somnade hon där bak men vakna när vi kom hem, dock lite omtöcknad så vi gick upp till sovrummet för att gosa lite men den lilla rackarn somna på vår säng. Då passade även jag på att sova lite, så vi låg där som två utslagna grisar snarkandes i kapp. Det var sagt innan att Karolina skulle sluta runt två men hon ringde och fråga om det var ok att sluta runt fyra istället. Melba vakna och vi lekte och stojja lite en sväng för att sen bege oss bort för att hämta Karolina och det blev mat i lilla magen igen. Sagt och gjort så satt vi alla tre i bilen för att bege oss hem igen.

Underbar dag, men kändes faktiskt lite kort! Hade gärna velat att dagen var lite längre för hon skötte sig så himla bra! Men var sak har sin tid. I slutet av sommaren så får jag min tid, långledighet och massa Melba-mys!


...Nu när vi kommit hem från Malmö hade vi bestämt att vi skulle försöka oss på att mata Melba med lite gröt. Och idag var det dags!

Vi bestämde oss för att hon skulle få ta bröstet en sväng först för att inte vara allt för hungrig innan vi försökte oss på det hela. Karolina gjorde i ordning en smakportion av gröten, som tydligen lukta lite som nutrilette. (ok...?) Hur som helst så verkade det som att Melba gilla det! Lite skeptiskt i början men sen var det nästan som om hon skulle svälja skeden som hon högg efter den med sin lilla mun! Så otroligt sött och hon var hur duktig som helst på att äta från skeden. Frågan är ju nu om vi har gett geten ett grönare gräs och hon kanske börjar tveka på bröstmjölksersättningen eller inte, men det visar sig nog. Skulle tro att hon antagligen kommer se lika tvekande och chockad ut som första gången när vi ger henne gröt nästa gång. 

Här följer lite bilder.

   

    

/ Daniel


Kommentarer
Postat av: Clara

Gud vad hon är stor eran tjej, smakportion och grejer. Ska bli så grymt roligt att träffa henne snart, ja och er också givetvis. Själv väntar jag på att tiden ska gå så jag också snart får mysa lite med min lilla. kram

2008-05-21 @ 23:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0