Hemma igen!

Nu är vi tillbaka till Eskilstuna efter vår minisemester ner till Malmö! Riktigt skönt har vi haft det, solen har varit framme och värmt oss, så vi har haft bra mycket finare väder än vad många av er andra! Melba har ju inte riktigt varit sig själv ett tag, hon har nog varit inne i en sån där tillväxtperiod för hon har varit väldigt sparsam med både leenden och prat.  Men bilresan har gått riktigt bra, Melba var lite otålig ibland och gnällde lite på att hon inte kunde ställa sig upp men det blev till att sysselsätta henne. Melba satt i mitten under bilresan och jag och Kiri på varsin sida om henne med leksaker i högsta hugg! När hon blev lite otålig satte vi på barnvisor och hela bilen sjöng blinka lilla stjärna och bäbä vita lamm! När det var dags för Melba att sova sjöng vi Trollmors vaggvisa för Melba!

Hotellet låg perfekt mitt i stan, precis vid lilla torg! Så på fredagen gick vi ner och satt på uteserveringen och åt mat med alla vänner, det var ganska livat där och trots den höga ljudnivån av partyglada människor och musik så sov Melba lungt och frifullt i vagnen!
När klockan närmade sig elva gick vi upp till hotellrummet då de andra gick vidare och kollade på hockeyn! Melba sov ett tag i vagnen, sen vaknade hon till lite, då fick hon sova bredvid oss i sängen, riktigt mysigt var det. Hon sover ju jämt i sin egen säng nu. Sen vid tretiden när hon fick mat fick hon sova i sin babysäng som vi hae på hotellrummet! Trots att vi var lediga och hade semester så blev det att gå upp tidigt, kl 7 vaknade Melba så vi hade lite morgonmys i sängen sen gick vi upp och badade i badkaret alla tre, super mysigt! Kl 9 var det dags för frukostbuffe, och vilken god frukost det var, vi hade kunnat suttit där hur länge som helst och ätit! Dagen spenderades strosandes på stan, vi mötte sedan upp resten av gänget för lunch! Lite vila på hotellet på em innan vi gjorde oss fina för kvällens fest hos Maria och Johan! Supertrevlig kväll med god mat, dryck och goda vänner!

Söndagen började med morgonmys i sängen med älsklings Melba och sen frukostbuffen. Därefter gick vi en sväng så vi fick lite luft innan vi åt lunch och sen påbörjade resan tillbaka hemåt! Det tog lite längre tid hem än till Malmö. Det var en trafikolycka strax utanför Malmö, sen var det långtradare överallt plus att Melba bajsade rätt rejält efter typ 1 timmes bilfärd vilket gjorde att vi fick stanna och sanera hela Melba från midjan och ner. Kiri och Johan var rätt snabba ur bilen när Daniel drog av henne byxorna! OjOj det tog sin lilla tid att få ordning på henne, men hon låg snällt, trots att det blåste rätt kallt och vi grejade med henne på och av med kläder och torkade rent henne med mineralvatten päron, en liten handduk och våtservetter! Efter bajsbomben som Kiri kallade det var det upp på vägen igen! Vid åtta fick Melba sitt nattmål mat och Kiri gav Melba hennes extra ersättning!

Sen var det som att trycka på on knappen, Melba fick sån energi, hon satt och bubblade och skrattade. Hon var långt ifrån trött vi försökte med allt, vi sjöng och mojsade med henne men inget funkade. Hon var inte ledsen eller så utan bara väldigt pigg, så hon var vaken ända tills vi kom hem vid tio på kvällen. Då fick hon lite mer mat och sen sov hon ända till 04.45! I dag har hon varit lite mer sig själv på em, hon ar pratat och lett och varit lite mer allert!

Lite bilder från helgen!!
 Våra bilresekompisar Kirsti och Johan

Sandra, Maria, Catrine, jag, Kiri och Fia på en thailändsk bar/restaurang medan vi väntade på vårt bord i fre.

Morgonmys på hotellet

Frukostbilder

Maria, Henrik och Melba på lördagskvällen efter god mat på Maria och Johans innegård, där vi satt hela kvällen!

Kiri matar Melba med lite extra!

Tack alla vänner för en toppen helg! Det lär bli fler resor med Melbisen, det funkade ju superbra!