En bra dag!

I går var det en dag som var lite tung med Snorpan, hon var inte alls på något bra humör, ledsen och arg på allt och ingenting och som vanligt så hänger man liksom inte med i svängarna. Känslomässig som man är så tar det ganska mycket på krafterna dessa dagar, så när jag knoppade i säng var jag rätt slut.

I dag däremot har varit helt tvärtom, hon har varit på prima humör! Så mamma barngympan som vi var på i morse gick utmärkt! (förutom att hon bestämde sig för att bajsa precis när vi skulle gå ut genom dörren, hon hade inte bajsat sen i söndags, så det blev att doppa Melba i handfatet för lite sanering och total ombyte av kläder innan vi kom iväg)! Efter gympan brukar Melba vara trött så likaså denna förmiddag, så hon sov ute i vagnen och jag hann duscha, göra iordning mig och äta mat. När hon sen vaknade fick hon mat och sen begav vi oss iväg till Susanna som flyttat lite närmare stan, närmare bestämt Nyfors! Melba gillar Susanna skarpt för hon snackade och munpruttade som bara den, hon hade tom svårt att koncentrera sig på att äta för hon skulle bara titta på Susanna!

 
 

Efter det knalladejag och Melbis ner på stan och jag skulle bla köpa ett par strumpor till Melba, som jag kom på nu att jag aldrig köpte jag mötte en kompis och lade ifrån mig dem på en hylla där vi stod och pratade och gick sen därifrån. Inte nog med det, för efter det gick jag till Hemköp för att handla katrinplommonpuré och två barnskedar. Betalade för det och gick bort mot sveaplan och barnens hus. Kom då på att jag inte hade nåt minne av att jag lagt ner det jag handlat på hemköp och mycket riktigt jag hade inte lagt ner dem. Jag ringer då till Hemköp och där står mina grejer och väntar på mig. När jag gick och hämtade dem sade kassörskan att jag bara betalat och typ raskt gått iväg. Ojoj säger jag bara, man har ju inte alla lampor tända där uppe när man ammar den sakern är ju klar i alla fall!

När vi kom hem var det dags för Melbas gröt! Det går superbra nu har hon ätit tre dagar i rad och hon sträcker sig efter gröten med öppen mun, hon är såå söt så! Idag gav Daniel gröten med lite katrinplommonpuré i för att få gång på hennes mage lite, det gick prima förutom att när det var kanske 5 tuggor kvar, drog Melba i bordstabletten så att gröten åkte i golvet! Så nu får vi börja hålla saker utom räckhåll för henne, för hon är grymt snabb!

  

//Karolina 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0