Moffar, pyjamas och melodifestival!

Lördagen började med att jag och Daniel åt frukost medan Melba oxå fick mat, jag har börjat fått in snitzen med att äta macka samtidigt som jag ammar, så länge det är inom räckhåll. Dock går det inge vidare att äta gröt eller mjölk och flingor det är lite överkurs... Mormor ringde på fm och frågade om vi ville följa med till Tuna Park, hon skulle köpa lite pyjamas till snorpan sa hon. Under tiden kom moffar fördi, han tog hand om Melbis medan jag gjorde i ordning mig, han bytte blöja, snackade med henne och sjöng sin finska visa. Hon ser så rolig ut när han sjunger, hon stirrar på honom och så ser det ut som hon verkligen diggar sången. Sen låg hon i moffars famn och somnade in! Han är riktigt bra den där moffarn och de där finska visorna!

  

När mormor kom sov Melbis fortfarande, så det var en enkel match att ta på mössa, overall och in i bilstolen! När vi kom till Tuna Park gick mormor med stolt hållning, stort leende och drog vagnen, en annan får snällt gå på sidan... Melba sov en bra stund, lagom till det var dags för mat igen. Sen var det blöjbyte så in på toaletten och upp på skötbordet, vi blev kvar därinne en bra stund för Melbis pratade som bara den och då vill man ju inte lyfta bort henne, hon gillar verkligen skötbord... Vi hittade pyjamasar till Melbis tillslut, 2 stycken för 80 kr, bra pris!


 På kvällen bar det i väg i regnet till Jenny och Anders, de bjöd på taco.

Anne, Sofia och Henrik var oxå där! Vi åt mat och kollade på melodifestivalen och så vandrade Melba från famn till famn som vanligt! Henrik verkade riktigt nöjd det var första gången han höll i Melba, dock var han lite skeptisk och skraj till en början när hon gnällde lite, men så fort han började röra sig så blev hon nöjd!

       

Tack vänner för en trevlig kväll!

/Karolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0