Farmor på besök.

I torsdags så var min kära moder på besök mestadels pga att min morfar låg inne på Mälardalens sjukhus för en operation, en sotning som det så fint kallas. Man gör rent blodkärlen helt enkelt. Är väl så att gubben börjar bli till åren och det börjar visa sig på ett eller annat sätt, men ack så är ju livet!
Under tiden morfar var på sjukhuset så var Melbas farmor hemma hos oss för det är ju ingen höjdare att sitta och vänta på ett sjukhus direkt. Speciellt inte när man har ett sött litet barnbarn i närheten!

   

Karolina och farmor Annika var på 2 månaders kontrollen med Melba på förmiddagen samt njöt av en alldeles utmärkt lunch hemma hos oss. Själv så slutade jag jobba runt klockan halv två.
Lite senare på kvällen kom Jon förbi och så fick Melba följa med på sin alldeles första vernissage med honom och Karolina! Morfar Klaus har fått ett av sina konstverk fottade och då uppvisade på denna vernissage. Tydligen så var Melba helnöjd under hela den vistelsen, stora ögon och ett frenetiskt sugande på sina fingrar!

  

Jag och min mamma åt middag, riktigt lyxig middag dessutom - köttbullar och spiralmackisar!
Anledningen varför vi inte följde med på vernissagen var för att kunna nås från sjukhuset ifall det skulle ha hänt något eller liknande.
Lyckligtvis så gick operationen bra och morfar fick t om komma hem samma dag, vilket var skönt för både mig, Melbas farmor och min ensamma mormor hemma i vagnhärad!

Sen hade jag den rackarns turen att få behöva åka tillbaka till jobbet för att stänga pga strul med planeringen av schemat. Inte så himla kul direkt, men ack så är livet!
I samma veva åkte mamma iväg för att hämta upp morfar för att sen bege sig hemmåt. När Karolina och Melba kom hem kom Karolinas morfar och mamma förbi på lite fika och gjorde henne sällskap eftersom jag skulle jobba! 



En liten hälsning - Krya på dig morfar, tänker på dig!

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0