8 veckors språnget!

Enligt BVC, som jag ringde till i måndags när jag var lite orolig för Melibs, så går hon nu igenom 8 veckors språnget, en av tillväxtfaserna! I söndags kväll och natt och på måndag morgon var hon kinkig och det kändes som att hon inte åt ordentligt, inte direkt så att hon inte verkade mätt utan bara aldrig nöjd. Hon var ofokuserad vid bröstet, ledsen, ville inte riktigt sova och var knappt nöjd när jag gick omkring på henne! Så då blir man ju lite orolig att hon liksom inte får i sig tillräckligt! Jag kände mig lite lugnare i alla fall efter jag pratat med BVC, men Melbis blev ju inte lugnare för det utan, var riktigt besvärlig, det blev en sån där dag när jag inte fick nåt gjort, det blev en dålig hårdag, kläddag och humördag.... Sen kom min kära bror och hämtade mig, skjutsade ut mig till Sussi och Kent i Hällby för vi skulle träffas och gå promenad! Jag kom dit och fick våfflor och glass.  Melbis fick mat och så gick vi en ca 1 timmes promenad i snöslaskyran! Äntligen somnade Melbis in och fick lite ro, så hon fick ligga kvar i vagnen och sova medan vi gick in och fikade!

På kvällen kom mormor förbi en snabbis och lämnade en påse nybakade varma bullar, mums! Jag tror jag åt 4 st!!! Det tyckte jag att jag var värd, lite belöning får man ge sig själv när man haft en lite besvärlig dag med lilla Melbis!!

// Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0