Strandskoj och lite annat!

I söndags gick Kiri, jag o Melba till Vilsta! Det tog ett tag att gå dit för Melba var inte alls nöjd att ligga i vagnen hon ville absolut sitta upp fast hon var hur trött som helst. Det blev ganska många stanna, stoppa in napp, rätta till Melba ge henne leksaker osv. Sen fick hon sitta upp en sväng och var nöjd och jollrade som bara den, sen föll hon in i sömn lagom tills vi kom fram till Vilsta. Då passade vi på att ligga i solen och pressa lite, skönt som bara den var det! Vi hade med oss matsäck så det blev en heldag! Melba låg eller snarare satt och stod mest upp när hon var vaken, jag hade med mig ett stort paraply som vi hade som skugga, det funkade jättebra! Melba var riktigt förtjust i paraplyt, hon lekte med paraplyskaftet och försökte dra sig upp mot det. När det inte funkade protesterade hon rätt rejält. Sen låg hon nakenfis och hade det bra, då var hon riktigt nöjd så fort blöjan åkte av!

 En nyvaken Melba  Melba innan blöjan åkte av

När vi gick från Vilsta var kl 16.30, då hade Melba sovit sen kl 16, sen sov hon ända till 18! Värmen verkar ha tagit ut sin rätt på Melba, för trött var hon som bara den. Vi gick till Mormor en sväng, Gammelmorfar var där och hälsade på, Melba fick gröt och var pigg och glad ca en timme sen kom tröttheten tillbaka. Jag ammade henne lite sen gick vi hemåt, pyjamasen åkte på och hon fick lite tillägg och somnade på stört när jag lade ner henne. Hon sov ända till kl 05.40 i ju för sig vaknade hon lite vid 02 så jag gick upp och drog i gång speldosan och försökte ge henne nappen som hon inte ville ha. Vid 04 mojsade hon och då trodde jag att hon skulle ha mat men tänkte att jag väntar tills hon vaknar till lite mer och sen vaknade hon och jag gick och hämtade henne och började amma, kollade på klockan och upptäckte att den var 05.40 så både hon och jag måste ha somnat om, riktigt skönt var det.

I dag har jag varit och jobbat mellan 07.45-12 på Fridegård! Det gick riktigt bra och kul var det, känns bra att komma in och gästspela lite korta pass. När jag bestämmer själv vilka tider jag tar! Melba var hemma med Daniel, de hade varit ute på promenad och varit på Daniels jobb en sväng. Sen kom de och hämtade mig, sååå mysigt när man varit ifrån Melba och sen träffa henne igen. På em hade vi lite familjemys i sängen, sjöng lite sånger och lekte för fullt, Daniel var trött så han tog en tupplur medan Melba och jag begav oss ner till stan för att leta present till Daniel som fyller på ons och en bikini till mig. När vi kom hem blev det gröt och baddags. Efter badet var Melba så där trött fast hon förstår det inte själv, hon ville inte sova alls. Så hon satt med oss vid bordet medan vi åt mat och var jättenöjd. Innan hon skulle sova sjöng vi lite och sen åt hon först bröstmjölk och sen lite ersättning. När Daniel gav ersättningen så somnade hon, hon vaknade inte ens när jag tog up henne och hon rapade, hon var helt slut så u sover hon sen snart 3 timmar. Hon vaknade till för en stund sen, förmodligen för att det är så varmt hon var aldeles svettig i nacken! Vi har börjat sova med fönstret öppet, det funkar inte annars man grillas i sovummet!

Nu dags för mig att sova!

//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0