Namngivning!

Morgonen började prima, Melba sov riktigt bra på natten, hon vaknade bara en snabbis vid kvart i fyra, men det räckte att ge nappen och att hon fick pillra lite på min hand sen somnade hon om igen och jag kunde gå tillbaka till min säng och en sovandes Daniel! Hon åt vid kvart i åtta så det var rikitigt skönt, annars brukar hon ju vilja ha mat runt halv sex. Hon kände kanske på sig att jag och Daniel behövde ha lite sovmorgon. Hon badade och lekte och blev sen som vanlgit trött runt halv tio så Daniel lade henne i vagnen och gick en sväng. Morfar kom hit vid 10 eftersom han skulle vara med Melba så vi kunde förbereda i lokalen. Väl i lokalen upptäckte vi att stolsförrådet var låst så det fattades 20 stolar, lite lätt panik fick vi men det ordnade sig tillslut, storfamiljen Karlsson hade 16 extra stolar i förrådet som vi fick låna, tack tack!!



Melba sover ju för det mesta 40 min åt gången så vi sa till morfar innan vi åkte att hon kommer säkert vakna runt halv elva och blir nog hungrig strax därefter. Det visade sig att hon sov ända till 12!!! Det var nog så att hon kände på sig att hon behövde en sovmorgon och inte vi. Vi kom tillbaka från lokalen vid 13 och då var hon jätteglad! Det stressades, fixades och donades och tillslut efter lite mindre missöden som att Daniels systers tåg blev försenat, (vi skulle hämta henne) Melba bestämde sig för att sova 10 min innan vi skulle åka iväg, missförstånd mellan mamma och mig om att hon skulle med till lokalen tidigare och att vi glomde nyckeln till lokalen hemma!! Ojoj säger vi bara, det var mycket i huvet på oss!!

Men vilken dag det blev sen, vi är fortfarande helt lyriska över hur bra allt blev, Melbis strålande toppenhumör, hur fina alla var som kom, fina och rörande tal/dikter, helt galet mycket fina presenter Melba fick och hur lyckat det hela kändes!! Vi var aldeles tagna på kvällen vi känner att vi är extremt lyckligt lottade som har så fin familj, släkt och vänner med så mycket omtanke som ville vara med och dela dagen med oss! Ett stort tack till er alla!!

//Karolina och Daniel


Kommentarer
Postat av: Anna o Moa

Åh, vad roligt att det gick så bra! Och att Melba också var nöjd! Lite stress innan hade vi också.. :)

Ska bli kul att höra om alla detaljer när vi ses igen.



Kram på er från oss i Lappland!

2008-07-09 @ 16:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0