Tack mormor!

I dag kom jag på att jag inte tackat mormor för allt jag fått av henne och allt hon hjälpt till med under mina första veckor i livet! Det är tur att jag har mormor så nära, hon bor ju precis runt hörnet! När jag låg på sjukhuset så fick jag en dikt av henne som mamma läste för mig och som satt vid min huvudkudde i min säng under hela tiden jag bodde på sjukhuset!



Mormor hade även med sig en rödbody med spets på som jag hade på mig när vi åkte hem, och två par rödvita strumpor som var hur stora som helst, som mormor sa att de såg ut att vara jättesmå, men när hon sen såg mina fötter förstod hon att det var lite stora. Så när jag sen fick träffa mormor personligen hade hon med sig nya strumpor som satt bättre, jag fick även ett par beiga byxor som jag kan ha om en månad eller så när jag blir lite större, tydligen så kommer jag växa ganska snabbt i början säger mamma och pappa!



Mamma och pappa säger att mormor har hjälpt till massor här hemma både innan jag kom till världen och efter att vi kommit hem! Det är mormor som har fxat madrass och täcke till korgen och hon har även hjälpt till och piffa till gungstolen så den blir skönare för mamma när hon ska amma mig! Jag har inte sett mormor med mina egna ögon så många gånger för jag har sovit de flesta gångerna jag träffat henne, men i måndags kväll så var jag vaken, rejält vaken, jag var lite orolig för att mamma var sjuk så jag visade mina röstresurser. Mormor har fram tills dess trott att jag inte kunde skrika, men det kan jag visst! Så mormor gick och vaggade mig till sömns, det tog sin lilla stund för jag var inte alls sugen på att sova men tillsut var jag så trött att det inte längre gick att hålla ögonen öppna!

När mormor har varit här och hälsat på mig så har hon myst massor med mig såklart men när hon inte har gjort det har hon hjälpt mamma och pappa att plocka undan och diska, de säger att det är guldvärt! Så det verkar vara en rätt snäll mormor jag har! Pappa kallar mormor för toktanten, det gillar inte mormor riktigt, så jag ska nog be honom sluta säga det, för jag tycker inte att hon är nån toktant, hon verkar tycka om mig massor i alla fall det känner jag!!

Tack mormor!


//Melba


Kommentarer
Postat av: Anna S

Roligt att få läsa om er upplevelse. Lycka till med allt!

2008-02-07 @ 20:44:56
URL: http://taureau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0