Promenad och shopping på onsdagen!

Idag var mamma och jag ute på promenad, vi promenerade till mormors jobb där mamma blev bjuden på lite lunch! Den här gången lät jag mamma äta upp innan det var dags att mata mig. Men när det hade gått nästan på minuten 4 timmar sen jag åt sist så drog smilbanden neråt och det var bara för mamma att ta fram tutten och börja mata. Mormor skickade in mig och mamma i ett litet rum utan fönster där vi fick sitta och äta, för det var ju en massa folk överallt och mormor sa att de nog inte vill se min mammas tuttar samtidigt som de ska jobba. Men det var riktigt mysigt i det rummet, mamma verkade sitta skönt och jag fick i mig massor av mjölk så jag var mätt och belåten när vi gick därifrån!! Jag sov annars mestadels av tiden jag var där, men varje gång jag öppnade ena ögat och kikade så stod det en massa tanter och tittade på mig och sade att jag var såååå söt...

På vägen därifrån gick vi en sväng i det fina vädret, sen fick började mamma gå in och ut i olika affärer och började prova en massa kläder. Jag hörde henne prata med nån att hon hade svårt att hitta kläder som hon kan amma i. Hon vill helst ha överdelar som hon kan ha leggins till och då behöver hon ju ha nåt som hon kan knäppa upp upptill och släppa ut brösten, annars sitter hon ju och visar hela kroppen om hon måste dra upp den underifrån.Tror att hon tillslut gick ut ifrån en affär med en kasse i alla fall (en stickad västklänning och en svart skjortklänning)!

Mamma var även in en sväng på KappAhl och hittade en vit body till mig som jag ska ha på mig till de nya svart och vitrandiga byxorna som mormor köpte till mig.

I morgon ska vi hälsa på Emma min nya kompis som föddes förra onsdagen den 6/2 kl 20.51 hon vägde 3330 g och var 52 cm lång! Hon fick komma hem från BB i söndags så nu hoppas jag att familjen kommit lite tillrätta så vi kan få hälsa på varandra jag och Emma! Välkommen till världen Emma!! Och ett stort Grattis till de lyckliga föräldrarna Sussi och Kent!

//Natti natt
Melba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0