Pannkakstajm!

I torsdags var det äntligen dags för mig att träffa Isabel och Linda igen! Vi gick som vanligt (enligt mamma) till fortet för att äta ärtsoppa och pannkaka! När vi kom dit så sov jag, men inte Isabel hon var pigg som en lärka, tror hon var ganska nyfiken på att se hur jag såg ut eftersom det nästan var 3 veckor sen vi sågs! Mamma satte på henne sin basker, titta vad söt hon blev!! Men sen blev hon lite ledsen, hon är inne i en sån fas säger mamma, att hon tycker det är lite läskigt att titta på andra som inte är mamma och pappa. Men sen när jag var vaken så spanade hon in mig utan problem i alla fall. Jag tror att det är alla de där vuxna som är lite läskiga, de ska alltid bara hoppa på en och gosa och greja, ibland blir det lite mycket!

   Isabel "Sessan" Hellqvist

Medan mamma gick och handlade mat, Linda satt och gav Isabel mat, Isabel är ju lite större än mig, faktiskt hela 7 månader gammal, så hon får ju såndär mat på burk. Medan mamma var borta passade jag såklart på att vakna, det blev lite tufft för Linda, för helt plötsligt hade hon två bäsisar att ta hand om, men hon klarade det galant, hon tog upp mig så jag fick fortsätta sova på hennes arm medan hon fortsatte att mata Isabel, vilken turbomamma! Men enligt Linda så gav omgivningen lite konstiga blickar på henne, de undrade nog hur det hela gått till, två bäsisar på under 7 månader!

  

När mamma kom tillbaka fick jag inte sitta hos Linda längre utan tillbaka till mammas famn, det gick ganska bra det med, jag somnade om ganska snabbt. Och det var väl tur det för jag märkte att mamma inte fått in snitsen på att äta med en hand än. Hon får nog se till att träna lite mer på det, för det kommer bli mer av det i framtiden! Jag vaknade till lagom till det var dags att äta pannkakor, då hade vi fått sällskap av Isabels pappa Nicke och en kompis till honom. Isabel var bra nyfiken på mig hon sträckte sig lång som en giraff för att försöka nå mig hela tiden, jag önskar att jag oxå kunde ha lite mer koll på mina armar och sånt, men jag får väl vänta tills jag blir lite större! Helt plötsligt blev jag hungrig och som sagt då ska det gå snabbt, tur att Nicke och Linda var där så det kunde ta hand om mig medan mamma förberedde mjölkfabriken! 


Det var en riktigt trevlig lunch, vet att det lär bli fler så ser redan fram emot nästa!

Godnatt
/Melba

Kommentarer
Postat av: kirsti

Hoppas att Melba inte haft lika ont i magen idag. Lilla vännen... Så gulligt att läsa om henne och se alla bilder. Puss och kram

2008-02-22 @ 23:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0