Fredag den 8/2- lugn hemmadag!

Idag var vi hemma hela dagen, morgonen började med att jag var hungrig som vanligt, men jag tajmade hungern ganska bra faktiskt! Precis när pappa vaknade och skulle till jobbet så var jag hungrig, härligt att väcka pappa! Jag har sagt till honom att han inte behöver ha någon väckarklocka på utan att jag fxar det!! När han hade gick till jobbet så hade jag precis ätit färdigt så då bestämde jag mig för att mamma skulle få sova litegrann så jag somnade i knät på henne, det är sååå mysigt! Sen sov vi ända till kl 11 och då märkte jag att mamma tänkte gå in i duschen men det tillät inte jag utan jag ville ha mat först, så hon öppnade mjölkfabriken så jag fick äta! Sen fick jag istället hänga med in i badrummet, jag satt i bilstolen och mamma duschade med draperiet lite öppet, för jag ville att hon skulle prata med mig hela tiden. Jag blev lite blöt men det gjorde inget för jag fick ju vara med i alla fall!!

Mamma verkade lite stressad när kl började närma sig 16, hon ville verkligen att jag skulle somna det märkte jag. Men jag var inte riktigt sugen på att somna, men sen lade mamma ner mig i vagnen och gick ut genom dörren och nästa gång jag vaknade upp då var mamma inte längre blond!! Jag fattade ingenting???!!! Pappa kom  och hämtade mig hos frisören så fick mamma sitta kvar och bli ompysslad en stund. När mamma kom hem satt vi i soffan och myste medan pappa lagade mat, han gjorde kyckling, potatis i ugn och tzatziki. Den där tzatzikin vet jag inte riktigt om jag gillar, tror att den gör att jag blir lite dålig i magen och att jag får lite utslag i ansiktet. Så hoppas mamma förstår att hon inte kan äta mer sån mat som jag får utslag av, det är ju inget roligt att se ut som en prickig korv i ansiktet!!

Sen somnade jag i vanlig ordning på pappas bröst!


Natti natt
//Melba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0