Fortsättning helgen!

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig när man har en liten snorpa som styr och ställer, har försökt att skriva på bloggen flera gånger men utan vidare lycka. Men nu ligger lilla snorpan och sover så jag passade på att äta frukost i lugn och ro och nu ska jag uppdatera helgens bravader!

Lördagen gick alldeles för snabbt, först badade vi Melba och ojojoj vad hon gillar att bada, det lyser i ögonen på henne och hon bara relaxar i baljan (eller ja snarare mitt fotbad)! Förra gången skrek hon som en stucken gris när vi tog upp henne ur baljan, hon verkade riktigt arg på att hon inte fick bada längre. Så den här gången fick hon bada lite längre och hon verkade sååå nöjd över det!

                  

På eftermiddagen kom Kiri och Johan förbi, Melba låg och sov när de kom, men efter en stund vaknade hon och ville vara med i soffan och leka lite i babysittern! Melba fick en mjukisgrisskallra av dem, den var riktigt poppis!
Tack vänner! Efter att våra vänner gått gick Daniel upp på vinden och hämtade ner babygymmet, bärselen och en mobilmed speldosa till över spjälsängen! Så vi bombarderade stackars snorpan med nya grejer och intryck. Bärselen är ju toppen, hon bara hänge där som en liten geleklump. Det sköna är ju att man kan göra en massa saker medan hon är hos en. Jag satt och sydde lite och grejade med en massa saker, superskönt tycker både jag och Melba!
      

På kvällen gick jag och Melba till mormor och Janne och kollade på melodifestivalen. Sara var oxå där, hon hade sin hund med sig, Nova, en jack russel! Nova gillade verkligen Melba hon följde efter henne hela tiden och ville slicka på henne och när jag satt och ammade Melba så fanns det en liten plats bredvid mig och Melba som hon prompt skulle sitta på, det märktes att hon ville vara nära Melba och nosa och greja! Vid ett tillfälle började Melba gråta lite medan Sara höll i henne, hon blev lite nervös och ville lämna över henne till mig men jag sa att hon skulle gunga på armen så brukar hon ge sig. Sara bröjade gunga men inte med den armen som hon hade Melba på utan den andra, hihihi, det kan bli lite fel i bland!
      

Mormor var jätteglad för Melba var vaken och ville vara med och snacka och gosa massor! Mormor träffar i stort sett alltid Melba när hon sover eller oxå ser hon till att Melba somnar genom att gå och vagga och mysa med henne, men i dag var hon mer vaken än någonsin. Men efter en stund fick det vara bra, då blev hon riktigt trött, poff sa det bara, så mormor vaggade henne till sömns och sen fick hon sova i vagnen! Daniel kom förbi lite senare, och när vi skulle gå hem så vaknade Melba till och grät och grät, sådana där hjärteskrik så man tror att hon ska tappa andan nästan, hon ville verkligen inte gå hem! Väl hemma lugnade hon ner sig lite men hon var långt ifrån glad, trots att hon fick mat så hjälpte det liksom inte riktigt. Så det tog ett bra tag innan hon somnade, och kort därefter var det dags för mat igen, men sen sov hon riktigt djupt och vaknade inte förrän 5 timmar efter att hon ätit!

På söndagen var vi hos morfar och fotade igen, de senaste bilderna blev inte så bra så vi gjorde ett nytt försök! Vi kom dit och började med att ge Melba mat så att hon skulle vara glad och nöjd på bilderna! Sen började fotandet
3-4 bilder och sen blev Melba lite ledsen, då lade vi henne på ett bord och grejade lite med skallran och snackade lite, sen 3-4 bilder och samma procedur igen. Tror att vi fick till några bra bilder, det är rätt svårt att få till bra bilder på både mig och Daniel och en Melba som inte har nån värst koll på sina reflexer och miner. Så det blev många bilder där 2 av oss är okej och den 3:e sabbar bilden. Men ska kika på det i dag och välja ut några som blev bra! Under tiden vi var hos morfar, ungefär 2 timmar så hann Melba med att bajsa ner 3 blöjor, det är tur att hon gillar att ligga på skötbordet i alla fall!

   
     Morfar den ultimata napphållaren!

Därefter gick vi en promenad och stötte på morbror Jon och sällskapade med honom en sväng! Sen hälsade vi på Malin som vi inte hann med att se i torsdags. Hon hade varit så gullig och köpt en senapsgul tunika med bruna byxor a la 70-tal och en nallepuhluvtröja! Tack Malin och välkommen tillbaka till Sverige!

Vi blir så bortskämda med kläder och grejer av alla vänner, det är nästan lite pinsamt att bara ta emot saker hela tiden. Tack alla vänner!

Kvällen spenderades hemma, med en väldigt kinkig Melba, inget verkade fungera hon var bara ledsen hela tiden! Tillslut kände jag mig otillräcklig för första gången sen hon kom till världen. Tårarna kom och ville inte riktigt sluta...Man känner sig så hjälplös och frustrerad för man kan liksom inget göra men tillslut somnade hon i bärselen helt slut av att hon varit så ledsen och så trött. När det var dags för mat senare så lät hon alldeles hes i halsen för all gråt...Och jag fick för mig att jag inte hade tillräckligt med mjölk så vi värmde mjölk på flaska... och jag pumpade ut mjölk i stället för att se om det fortfarande fanns någe mjölk. Det är helt sjukt vad snabbt känslorna av otillräcklighet sköjler över en...Hon åt och somnade på en gång efter maten på mitt bröst och jag kände att jag började bli lite lugn igen, det är snabba vändningar och det krävs inte mycket för att man ska känna att man är på rätt väg igen...

/Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0