Farmor och farfar!

På dagen var mamma, pappa och jag nere på stan en sväng och var och handlade. Tydligen så går det åt förskräckligt mycket med blöjor, så det var dags att inhandla mer .Sist när de köpte blöjor så köpte de fel sort. De köpte en storlek för stor så jag badade ju i blöjan, inget skönt alls!

 Detta är 4 dagars blöjor!

Äntligen fick jag träffa farmor och farfar! Jag som brukar vara så trött på eftermiddagarna var riktigt pigg och spanade in farmor och farfar som bara den. Det var riktigt mysigt att sitta i deras famn och bara kika på dem. De hade med sig en massa presenter!! Jag fick två röda tröjor, ett par röda mysbyxor, en byxdress, supersöta strumpor och ett par röda vantar!! Jag kommer bli sååå tjusig!! De sade att min näsa var en typisk Jansson/Berglund näsa! Så tydligen finns det inga misstankar om att pappa inte varit med i bilden och sett till så jag blev till, det är tydligen uppenbart! Mina öron är tydligen en kopia av pappas, han har två olika örsnibbar och det har jag oxå!! Undrar om jag har nåt från mamma?? Det verkar som att jag brås mest på pappa i alla fall, men man kan ju hoppas att jag blir mer lik mamma när jag blir lite äldre.

    

På kvällen tog jag och pappa en tupplur, det är så mysigt att ligga på pappas bröst, jag somnar på en gång! Lite senare kom Ove och Peter förbi och hälsade på, jag var lite småhungrig när de kom, fast jag nyss ätit, så jag lät ganska så mycket!! Men så fort mamma tog fram maten så blev jag tyst! Tur att maten alltid finns färdig och att jag inte behöver vänta på den för man blir lätt småfrustrerad när det tar tid, och man inte får mat på stört!! Sen när jag ätit då gick det bra att sitta lite hos Ove och Peter! Av dem fick jag en blå body med gula ankor på, Tack!!

   

Sen var det dags för mat igen när de åkt hem! Och sen helt pltösligt var det dags för sängen, dagarna går sååå snabbt!


                                         Godnatt!

//Melba


Kommentarer
Postat av: ingegerd o kg berglund

Vi gamlingar i Vagnhärad
hälsar Melba, vårt första barnbarnsbarn, välkommen i familjen. Hoppas vi snart kan ses.
Farmorsmor / Farmorsfar

2008-02-07 @ 13:56:08
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/13995848
Postat av: Fam:Berglund

Grattis Daniel och Karolina! Hon är jättegullig. Vi längtar att få träffa henne!!
Hälsningar Åkerssorkarna!

2008-02-07 @ 19:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0