En till dag förbi..

Tiden går riktigt snabbt, det är knappt så jag hinner med att komma ihåg vad det är för dag längre! I går onsdag var morfar här en sväng, jag assisterar honom lite med mina datakunskaper som inte är så värst mycket kunskaper att skryta med men det räcker för att hjälpa honom, som inte riktigt vet vad han sysslar med alla gånger. Jag hade tvättstugan samtidigt så morfar var barnvakt lite då och då medan jag var där nere och grejade. Melba verkade så nöjd att morfar höll koll på henne!! Men inga foton har vi på morfar och Melba än så länge, men vi ska till honom på lördag så då ska kameran fram!

Lite senare på kvällen var det dags för att bada igen och den här gången var Melba riktigt nöjd genom hela badningen. Man såg verkligen hur hon njöt av att ligga där och plaska i det sköna vattnet!! Så här kommer en liten serie badbilder...

     

Mormor var förbi oxå med lite äppelkaka och vaniljsås och en snabb mysstund med Melba innan hon somnade! Sen lämnade hon en golvfilt/dyna/täcke eller vad man nu säger att det heter, hon har sytt en sån som man ska ha på golvet så Melba ligger mjukt under tex ett babygym eller om hon bara vill ligga och filosofiera! Den är jättefin i grått och vitt!!

I dag har tiden bara runnit i väg, Daniel har hunnit varit på jobbet och jobbat, fixat med bilen och satt in dimmljuset som vi beställt (tack Daniel J för hjälpen)! Sen bar det i väg en sväng till Tuna Park och träffade Lotta och Melba fick en jättegullgi sovpåse från "Lilla jag" av henne och Madde, supersöt!



Sen stötte vi på lite fler vänner som spanade in Melba och välkomnade henne till världen! På vägen hem åkte vi förbi Jenny, fick äntligen träffa hennes värmlänning Anders som verkar var ett riktigt kap! Melba fick en röd Labanoverall av henne, som är perfekt och lagom i storlek, Tack!! Den overallen Melba har fick hon av mormor, men den är lite för stor så den får vila lite fram till våren!! Sen blev det att köpa kinamat från Ming Palace, riktigt musigt var det, synd bara att jag inte kunde njuta helt, för efter första tuggan så var det det dags för Melba att äta, så medan daniel bytte blöja så tryckte jag i mig maten illa kvickt!!

Sen helt plötsligt blev det kväller och dags att sova. Daniel har legat en stund i soffan med Melba på bröstet men de har nu förflyttat sig till sängen och nattar henne, hon gillar det som bara den, det funkar inte riktigt på samma sätt när hon ligger på mitt bröst, mina bröst är nog mera kopplade till mat & mys än sova & mys.

      

    De här bilderna är från i onsdags em, hon däckade på Daniels bröst och sov där sedan så sött med öppen mun...

Nu dags för mig att knoppa i säng oxå, hör en Melba där uppe som vaknat och som verkar vara lite ledsen nu så kanske dags för lite mat igen...

Godnatt på er
//Karolina

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis til lilla tjejen!
Jätteskoj att läsa din blogg. Skönt att allt gick bra och att hon blev frisk.
Sköt om dig!
Kram
Karin

2008-02-08 @ 13:00:15
Postat av: Malin

Rolig att följa livet med den lilla! Kommer ner till E-tuna nästa helg, kanske kan ta en fika eller så då så man får se underverket? :) Kram / Malin

2008-02-08 @ 19:39:24
URL: http://frostyorchid.blogg.se
Postat av: Gammelmorbror Andreas

Hej!

Vad kul att läsa om er och er värld. Håll er kvar i babybubblan så länge det går.

Jag blev också upprymd av att läsa att ni hade ätit mat från Ming, jag var lite orolig för hur det var med den saken, med tanke på branden...

Ha det så bra, och vi hoppas att vi ses snart,
.a

2008-02-08 @ 22:23:39
URL: http://www.buljong.se
Postat av: Malin

Klart jag läser :) Precis när jag såg din kommentar så loggade Angelika in på msn och hon skulle vara bortrest lör-sön men var ledig för fika på torsdag em eller fredag efter kl 17. Susanna har jag inte pratat med än, nån tid som passar dig bättre än någon annan?

2008-02-09 @ 18:01:18
URL: http://frostyorchid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0