BVC, besök och feber!

Igår gick jag, Daniel och Melba till banken och öppnade ett sparkonto till Melba! Känns skönt att börja tidigt att spara lite pengar till henne! Sen bar det iväg till BVC. På BVC fick Melba en massa beröm, hon hade vuxit en halv cm sen förra måndagen och hon såg pigg och kry ut. Dock hade hon inte gått upp så mycket i vikt, trots att hon äter som bara den. Barnsköterska sa att det förmodligen berodde på att hon var där med tom mage, då det egenteligen var dags för mat. Så vi åkte hem och gav Melba mat och Daniel åkte iväg till jobbet, sin första dag på jobbet efter att Melba föddes. Det kändes lite småkonstigt att bli lämnad själv med Melba, man har ju vant sig att vi båda är hemma. Riktigt lyxigt har det varit!! Men nån gång måste han ju börja jobba och igår var den dagen! När Daniel åkt började jag frysa som bara den så jag satte på mig lite mer kläder och vankade omkring med Melba på armen, stod i köket och pysslade lite och hon ser så nöjd ut när hon får vara med där det händer saker! Sen somnade hon på min arm och jag lade ner henne i hennes korg med nalle puh tätt intill!


Vid 17-tiden fick vi besök av Sofia och Catrine de var jättegulliga de kom med mat som Catrine lagat som vi åt och de hade även med sig fika, vilka vänner!! Presenter till Melba hade de oxå med sig, vi kommer få världens sötaste lilla tjej, hon har fått så mycket kläder och saker att det är ofattbart!! Av Sofia fick hon mössa, sockor och en body från Lundmyr där det står sötnos på, och hon kommer verkligen att bli en sötnos! Av Catrine fick Melba en liten Catrine-klänning i jeans som blir lagom till sommaren och en barnläkarbok, det är toppen vad mina vänner tänker på allt!! Tack för att ni finns!



Jag fortsatte att frysa under kvällen och bestämde mig för att kolla tempen då det även började ömma i höger bröst, det visade sig att jag hade 38, 5 i temp! Så det blev och ta två alvedon och inom en timme så började jag svettas som en gris i stället och feber gick ner lite!! Så jag tänkte att det var väl inge mer än så, men jag beslutade mig för att pumpa ur lite så det lättade på trycket om det nu var så att jag hade fått mjölkstockning! Allt medan kvällen gick steg febern och vid kl 20.30 när tjejerna gått hem var jag uppe i över 39 i temp. Och Melba var ingen nöjd tjej, tror att hon kände av att jag inte mådde bra och att det inte gick så bra att få mat från det högra bröstet! Ringde till Daniel och sade att jag hade behövt honom, kände mig lite ensam och hjälplös, då jag blev allt mattare och mattare. Så jag fick lov att ringa mamma/Melbas mormor, så hon kom förbi och gick och vaggade Melba då hon inte riktigt ville sova, tur att hon finns så nära till hands! Hon somnade tillslut vid 22- tiden och jag kröp ner till sängs. När klockan var 00.00 kände jag mig riktigt dålig så jag tog lite mer alvedon, då febern hade gått upp till 40, 2, usch vad bläig jag kände mig. När klockan var 00.30 kom Daniel till slut hem från jobbet och det var dags för Melba att äta igen. Jag var så slut att jag inte ens orkade amma, så det blev att ta till nappflaskan och Daniel gav henne det som jag pumpat ut! När det var dags för nästa amningstillfälle, var febern nere i 39, 5 och konstigt nog så räckte det för att jag skulle orka amma litegrann i alla fall. Natten flöt på i dimmans tecken.

Dagen har spenderats i sängen och soffan, det känns som att jag inte gjort annat än att amma och sova! Riktigt tur att Daniel har varit ledig idag han har tagit hand om både mig och Melba! Melba och han har fått rejält med kvalitetstid!! De båda verkar ganska nöjda med det!


Jag själv har precis blivit lite människa igen, dock fortfarande med feber, men mår såpass bra att jag orkar sitta och blogga lite i alla fall! Och vår älskade lilla Melba ligger och sover så sött i sin säng med vovven som hon fick av gammelmoster Helena och gammelmorbror Ronnie!

Nu är det dags för mig att förbereda mjölkfabriken då det är dags för mat aldeles strax!

Godnatt på er!

// Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0