Äntligen hemma...

Nu har jag hunnit vara hemma sen i måndags eftermiddag!

                                                        
Och ojojoj vad jag har hunnit med grejer. På måndagskvällen 28/1 kom morfar Klaus förbi som första i familjen att träffa mig (eftersom det var besöksförbud på avdelningen hade ingen sett mig förutom mamma och pappa). Morfar hade med sig en massa röda rosor och ett gulligt kort där han välkomnade hem mig! Och jag såg att han tyckte att jag var en riktig sötis och han sade att jag hade den nyaste och mest lena hud han sett. Mamma och pappa säger hela tiden att jag har så mjuk och gosig hud, ibland blir de lite jobbiga när de borrar in sina näsor i min nacke, speciellt pappa eftersom han jämt är så taggig på hakan, usch! Lite senare på kvällen kom mormor Maj-lis och morbror Jon och Jasmina på besök. Mormor var tvungen att samla sig först, hon sade att hon längtat så mycket efter mig att det blivit jobbigt. Så hon fällde lite tårar men sen satt hon i gungstolen med mig och spanade och spanade och sade om och om igen att jag var den sötaste hon sett och att jag var något så fruktansvärt lik pappa. Morbror Jon myste massor med mig han ville inte riktigt lämna över mig till mormor när hon ville hålla mig igen. Förresten, jag fick present av både mormor och morbror och Jasmina. Mormor hade köpt en svart kort västklänning i plysch och söta strumpor till. Och av morbror och Jasmina fick jag en sån söt stickad vit klänning och rosa strumpbyxor och supersöta silvergrå sidenmockasiner, jag kommer bli precis lika söt som Jasmina i de fina kläderna!



                                                      

På tisdagen 29/1 var gammelmormor och Lasse här, de bor ju annars långt uppe i Norge men de var här och hälsade på så de ville ju träffa mig innan de åkte tillbaka. Så de var här och gosade med mig lite, gammelmormor var jättesnäll hon hade köpte flera presenter (mamma och pappa träffade dem på fredagen innan jag kom hem från avdelningen) jag fick en mysdress, en svart och vitrandig klänning och två pyjamasar. Så när de kom och träffade mig sade hon att hon inte kunde motstå att köpa nåt mer till mig så hon hade med sig en jättefin stickad kofta som jag kommer att kunna ha när jag blir lite större. Tack gammelmormor! Lite senare på em kom min stora kompis Isabel hon har hunnit bli 6 månader, jag har väntat att träffa henne, så äntligen fick jag göra det! Isabel hade oxå med sig presenter jag fick jättegulliga dinglisar, en till skötbordet med skallra i, en till nappen så jag håller koll på vart jag har den annars blir jag så ledsen närjag inte har den i närheten och en dinglis till runt halsen så jag inte dräller en massa när jag äter. Det var jätteroligt att träffa Isabel och hennes mamma Linda, min mamma säger att Linda är expertmamman att henne ringer man till när man har frågor eftersom hon nyligen haft en liten bebis som nu blivit större i ju för sig, men hon har ju varit med om allt som vi bebisar ställer till med! På kvällen åkte vi till avdelningen där jag bodde på en sväng, mamma och pappa hade köpt en tårta till all personal som tack för att de tog så bra hand om mig och dem!!


                                 


På onsdagen den 30/1 tog jag min första tur i vagnen, wow vad jag gillar när det gungar och guppar lite!! Sen blev det ännu mer besök, Kiri var här och träffade mig, jag trivdes riktigt bra i hennes famn! Jag nös några gånger och då sade hon att jag låter precis som henne när hon nyser, mamma sade att hon håller med, det låter riktigt lustigt när både Kiri och jag nyser! Kiri hade oxå med sig fina presenter, en jeansklänning i lite oversize modell och en vit långärmad tröja under jag kommer vara så fin i det! Sen fick jag det lite lugnt ett tag och passade på att sova och äta. Framåt em kom Sandra förbi hon skulle ha kommit senare egentligen men hon ringde och sade att hon inte kunde hålla sig längre utan var tvungen att komma förbi och träffa mig. Hon tyckte att jag såg större ut på fotona än vad jag gjorde i verkligheten. Jag är ju inte ens två veckor så så stor kan jag ju inte vara. Vet ni vad även hon hade med sig present till mig en ceriserosa västklänning med matchande mockasiner och vita strumpbyxor. Sen kom det bara mer och mer besök och presenter, mamma och pappa säger att jag redan börjar bli bortskämd och värre kommer det bli. Sara, Ellen och Hakka var här på kvällen och Sara hade med sig en tuff randig body och ett par röda byxor och Ellen hade med sig lite godsaker plus att jag redan fått present av henne och Denniz tidigare som jag redan använt under tiden jag var på sjukhuset. Hakka kom med en liten skattkista, där sade han att pengarna som han vann i bebistippningen (han tippade på flicka, 19/1, 3450 g och 49 cm, vilket gjorde att han kom närmast) skulle läggas och sparas till när jag blir större. Det var jättegulligt av honom! Tack!


                             

Torsdagen den 31/1 så låg mamma, pappa och jag i sängen ända till elva på fm och bara myste, sen åt jag och sov en sväng, vaknade till lite senare och då låg jag i vagnen! Mamma och pappa gick en promenad med mig vart vet jag inte riktigt för jag sov hela färden. Jag sov till och med under tiden vi var en sväng hos mormor, jag har ett svag minne av att mormor sade att jag var en så snäll bebis som sov hela tiden, vilket enligt mamma och pappa inte riktigt stämmer, utan mormor har träffat mig vid två tillfällen och då har jag råkat sova just då. På kvällen var vi hemma och tog det lugnt, av vad jag förstått så kommer helgen inte att bli lika lugn för då kommer det massor med mer människor som vill klämma, känna och lukta på mig!!


                                                 
Fredagen den 1/2 började lika mysigt som dagen innan med lite mys med mamma och pappa i sängen. Sen blev det som vanligt, jag åt och sov och åt och sov lite till. Sen helt plötsligt låg jag naken på skötbordet och förstod att nåt var på G, pappa bar ut mig i köket och doppade min fossing i nåt blött och vips så låg jag sen i ett bad. Jag kunde inte riktigt bestämma mig om jag gillade det eller inte, först och främst hade jag ju ingen badbalja utan badade i ett uppblåsbart fotbad, det kändes lite sisådär men sen blev det rätt skönt, pappa höll ju i mig hela tiden och jag hade nappen inom räckhåll. På em kom Sussi och Kent, de har mamma och pappa lärt känna på föräldragruppen, Sussi bär på en stooor mage, en kompis til mig är där inne och växer till sig och ska snart komma ut i världen och leka lite med mig! Längtar massor så jag får nån kompis i min egen ålder. Morfar kom förbi en sväng oxå, han kommer förbi lite då och då, känns skönt att han håller lite koll på mig!! På kvällen kom gammelmorfar hit han sade att han tyckte att jag var så lik pappa men att jag var söt ändå! Mormor och morbror kunde inte riktigt hålla sig undan de var här en sväng de med.



// Melba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0