20/2- Jag och mina kompisar!

I förmiddags kom morfar förbi, precis i rätt tid, jag gillar inte när mamma och pappa ska ta på mig overallen och mössan, men då kom morfar till min undsättning. Han sjöng lite finska visor för mig och det gillade jag!

Idag träffade jag min kompis Lukas som jag hängde med uppe på avd 62 c. Sen har jag fått en ny kompis oxå, Vendela heter hon, hon är typ 3 veckor gamal, lite yngre än mig och Lukas, Lukas är 4 dagar yngre än mig. Våra mammor tog oss till ett fik där jag sov i kanske 10 minuter, sen ville jag vara med och se var vi hamnat och så ville jag ju se mina kompisar så klart. Jag var vaken och spanade massor, men både Lukas och Vendela bara sov och sov, de var inte så roliga och hänga med direkt, så jag protesterade rätt rejält och bestämde mig för att äta istället eftersom det inte fanns nåt annat roligt att göra. Så mamma hade fullt sjå eftersom jag passade på att bajsa samtidigt, och jag märkte att hon blev lite småsvettig eftersom cafét inte hade en toa så allt blev väldigt rörigt och det tog sin lilla tid! Sen har jag sagt till mamma flera gånger att maten måste vara färdig på en gång när jag säger till annars skriker jag, och det gjorde jag som bara den, tror hela 21:an hörde mig. Tillslut blev jag tyst när jag fått torr blöja och äntligen fick min mat!

 En trött Vendela  Vendela och mamma Bea

 En sovande Lukas och mamma Carolina

Hoppas vi ses snart igen kompisar!

/Melba



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0