Ledsamt...

Vi har råkat ut för en liten olycka, vi lämnade vårat hem med takfönstret öppet och kom hem efter en av de där hemska regnskurarna och upptäckte att hela golvet i vardagsrummsdelen var fyllt av vatten. Dvs, halva soffan, hela mattan, vardagsrumsbordet och tyvärr min bärbara dator :( så jag har haft sorg här hemma ett tag.... Inte alls pga av datorn utan pga av allt som fanns på datorn, jag har haft den i snart 4 år och ni kan ju tänka er hur mycket som finns på den. Jag rensade den för några månader sen och tog bort allt onödigt så det som fanns kvar var bara sånt som jag ville spara... DAniel har plockat isär datorn och grejat med den och fram tills i dag har jag haft lite hopp att den kankse skulle ha klarat sig, men icke, den är helt död, det händer inget när man sätter på den.

Det som är absolut tråkigast så klart är ju alla foton.... Foton 4 år tillbaka i tiden, vi har i stort sett inte framkallat några utan haft dem på datorn bara...Nu har jag lite tur i alla fall att Daniel fixat en internet hårddisk till fotona på Melba, eller inte alla men de foton som finns från förlossningen fram till hon är ca 4 månader. Men ändå det känns väldigt ledsamt... Det är skönt att jag har bloggen iaf för oftast så lägger jag ju upp bilder när nåt speciellt har hänt och de bilder som känns bäst och så. Men iaf, det är ju så många seriebilder och filmer som vi tagit på Snorpan som inte finns kvar.  Så från och med nu är det back up på allt som gäller!! Usch vad jag inte har tyckt om regnet den här veckan!!!!

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Ebba´s pappa

Tror ni inte att ni kan ta med datorn till en datorbutik och be dem koppla in hårddisken i en annan dator, hårddisken behöver ju inte vara paj bara för att datorn inte startar, sen är det ju bara att skriva till skiva eller extern minne det som finns på skivan! Man kan ju iaf höra efter! Annars är det väldigt tråkigt på alla bilder/filmer mm.

Mvh Mange

2008-08-09 @ 22:11:23
Postat av: Kusin Jonas

Tråkigt att höra, men bilderna på datorn skall gå att rädda. Som Ebbas pappa har sagt så är det "bara" att lyfta över hårddisken till annan dator, dock är det lite krångligare med bärbara. Hör av Er om Ni behöver hjälp.



Ses! Nu skall vi sätta oss i bilen och åka till Arlanda ... Cypern here we come!



/Jonas

2008-08-11 @ 09:07:03
URL: http://koivula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0