Uppdatering!

Blogg.se sidan har varit nere så jag har inte kunnat uppdatera er på våra äventyr, men här kommer äntligen lite uppdatering!


Kvällsmys med pappa på fredagen

 På lördagen var Melba och jag på Tuna Park med Catrine, Jenny, Sara, Carro och Ove! Daniel var i bilverkstan och fixade dämparna och bytte till sommardäck! Melba var lite smågnällig och ville bli buren, och spana på vad som händer runt omkring, men efter en stund förstod jag varför hon var gnällig! Det började spraka i rumpisen på Melbis och det ville liksom aldrig riktigt sluta, folk runt omkring vände sig om efter oss, de tror säkert att det var jag som la av ett par brakare, men jag log lite fint och pekade på Melbis. Vii började gå mot skötbordet, vid det tillfället hade jag Melbis på armen men undvek att hålla precis under rumpisen för att inte "squeeza" ut det på sidorna men det var redan försent, jag blev "blöt "om handen ganska snabbt. Som tur var hade Catrine precis köpt en body till Melbis som kom väl till användning. Jenny var gullig och köpte ett par byxor till Melbis eftersom det krävdes en total makeover från topp till tå märkte vi när vi kom till skötrummet. Normalt sett brukar jag ha extrakläder i väskan men, hade precis tagit ur dem för hon vuxit ur dem och inte lagt ner några nya, men så kan det gå!! Efter ombytet och lite mjölk i magen var hon på toppenhumör, satt i vagnen (jacka, filt och kudde under huvudet) log och snackade hejvilt med den som nu drog vagnen, det var ganska poppis att dra vagnen. Jag får snällt gå på sidan. Sen tyckte jag att det var dags för Melbis att sova jag drog ner sufletten och då fick hon ju syn på lilla my som hänger där, och ojoj vad hon strirrade, hon stirrade och stirrade och pratade med lilla my, sen helt plötsligt så slöt hon ögonen, hon måste varit helt slut! Konstigt att hon fick ro egenteligen, för det fick ingen av oss som var där, för vid food courten var det plåtslagar SM så ni kan ju tänka er oväsendet som var.

Lördagskvällen spenderades hos Anne med Kiri och Johan, vi åt god mat och satt och myste i mörkret. Vi hade alla lampor i hela lägenheten släckta från kl 20. Mellan kl 20-21 skulle man släcka alla lampor för att spara enerig och tänka på klimathotet.
 Johan och Anne  Melbis blir nattad av Kiri

På söndagen var mormor, Melbis och jag ute på promenad och sen var det storstädning här hemma hos oss! Det var full rulle, dock kommer man inte så långt, allt tar dubbelt så lång tid som innan, nu har man ju en Melbis som behöver ens uppmärksamhet i tid och otid. En liten paus fick vi oxå, morfar och morbror kom förbi och hälsade på Melbis! Lite senare på kvällen blev vi äntligen klara, då kom vi på att vi typ knappt ätit något på hela dagen, då kom morfar förbi med köttfärsbiffar och sås som vi åt kl 22, inte det optimala men så kan det gå.

Det var allt för den här gången!

Godnatt

//Karolina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0