Babymassage och lunch!

I går började vi dagen med bad! Melba verkligen älskar att bada, hon ler, "sucknjuter" och sprattlar omkring, hon har riktigt svårt att ligga still, det är underbart mysigt, längtar tills vi är i Malmö! Vi har ju bokat hotell när vi ska ner till Maria och Johan, ett rum med badkar så vi kan bada allihopa tillsammans!

Kl tio bar det iväg till BVC på babymassage, Melba sov fram tills vi skulle ge oss iväg, hon åt id 7 så tänkte att nu blir det väl livat i vagnen men hon var så lugn så! Vi hann vara med en stund på massagen, innan det var dags för mat, lite repetition från förra veckan och sen lära oss masera magen, man fick göra sol och måne med handflatan och skriva I LOVE U på magen! Melbis verkar gilla det, så massagen kommer vi göra hemma, det får nog bli Daniels grej så han får lite närhet, motsvarande den jag får när jag ammar!

Efter massagen gick Melba, jag, Ebba, Philip och deras mammor Anna och Pernilla ner till Åhlens för att äta lunch! Allas bebisar sov när vi kom, sen vaknade Ebba och Melba medan Philip sov genom hela lunchen! Philip och Pernilla gick hemåt och vi andra gick en sväng på stan så våra små tjejer skulle somna in, vi kikade på lite barnkläder, som vanligt så är det det som drar in en i alla butiker!

  Ebba och Anna  Anna, Ebba, Melba och jag

  Pernilla och Melbis, Philip låg och sov så han blev inte med på bild idag
 
Sen bestämde jag och Anna att vi skulle ses på torsdag, det är mamma och barngympa på Friskis, tydligen känner hon instruktören så vi kunde få gå gratis! Sen fick vi reda på att det är gratis hela Maj att gå! Så det är ju toppen att komma igång lite! Jag var faktiskt och tränade i går, gick med Kiri på body step på gympozz, superkul pass men synd att kroppen inte är helt som den ska än! Jag kände i knän, bäcken och höft att kroppen inte helt återhämtat sig sen förlossningen, så det blev ett lugnt pass, inga hopp eller liknande som belastar där! Sen var det lite styrketräning och jag tänkte, perfekt den kan jag ju vara med på, men jag har ju glömt att jag har min opererade hand som inte riktigt är återhämtad så det blev inte mycket gjort, situps gick bra och hunden eller vad den nu kallas men armhävningarna fick jag hoppa! Kommer fortsätta gå och träna och det får vara så ett tag att jag inte kör fullt utan bara gör det som känns bra!

På kvällen var Melbis och jag över en sväng till mormor, hon saknade Melbis massor sa hon så nu fick hon lite dos av henne så hon klarar sig ett tag! I natt var Melbis lite orolig, vi ha rju blivit bortskämda med att hon sover sammanhängande fram till 03-06 ungefär men i natt vaknade hon redan kl 00. Sen skruvade, hostade och grejade hon så min sömn blev inte särskilt effektiv. Jag fick ligga kvar lite i sängen i morse och Daniel gick upp och vaggade Melbis lite så hon sov lite till! Sen var det en trött, hängig och hostande bebis som jag myste med när Daniel gick till jobbet! Vid lunchtid kom morfar och hämtade Melbis, de gick en långpromenad de var borta 2 timmar, morfar var riktigt nöjd att han fick ta med sig sötis Melbis! Melbis hade varit vaken och skrattat åt morfar och sen sovit mestadels av promenaden! Jag passade på att vila, hade tänkt en ordentlig tupplur men det blev inte längre än 20 min, för morbror kom och plingade på! Brukar inte gilla powernaps men i dag tror jag faktiskt att det hjälpte lite, annars tycker jag bara man blir tröttare!

Nu har jag skrivit på det här inlägget sen kl nio i morse äntligen blev jag färdig! Nu har Daniel kommit hem från jobbet och Melbis verkar lite piggare, hon ligger under babygymmet och mojsar! Dax för kvällsmat!

//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0