Äventyr!

På lördagen mötte vi upp en massa vänner på Tuna Park för lite lunch och strosande i butiker! När vi kom blev vännerna nästan lite osams om var vi skulle sätta oss, alla ville ju vara nära Melbis! Det var många som ville åt vår lilla Melbis, Sara var snabb ner i vagnen och plocka upp henne, sen gick Melba runt bordet som en riktig vandringspokal från famn till famn! När det var dags för blöjbyte, fixade Sara och Sandra det utan problem, Melbis hade varit nöjd och glad, hon hade börjat låta lite missnöjd i slutet men det kan ha berott på att det tog lite tid, enligt Sara. 

  Kiri, Ellen  och Melbis

När vi åkte därifrån var Melbis rätt trött, inte så konstigt med tanke på at hon är så nyfiken och inte alls vill sova på dagen och när hon får träffa en massa roliga människor. När vi kom hem somnade både hon och Daniel en sväng, sen var det dags för Daniel att åka till jobbet och dags för mig att svida om. Melbis lade jag i spjälsängen och hon låg nöjt och snackade med molnen och solen som hänger där. Hon gurglade och bubblade så hon satte saliven i halsen flera gånger. Sen kom mormor och assisterade lite en sväng så jag fick pudra näsan lite extra eftersom jag skulle iväg på personal fest med hela Tuna Park till lokomotivet. Peter kom förbi mig och sen gick vi och Melbis till chefen Lotta på lite fördrink. Melbis fick mat strax innan vi åkte därifrån och mormor kom och hämtade henne när vi åkte. Hon var hemma hos oss med henne, enligt mormor hade hon varit helt bedårande och en riktig mönsterbebis!

 Peter och Melba  Emelie, Melba och Marit i bakgrunden

Kl 19.20 blev vi hämtade och körda till festen. Det roliga var att Brothers hade vunnit en taxiresa till festen plus att när vi väl gick ut till taxin blev vi rejält överraskade, en vit limousin stod där och väntade på oss, wow vad häftigt tyckte vi!

   Lotta, Biggan, Peter, Emelie, Marit och jag

Det var ett rätt påkostat kalas mot tidigare personalfester så det var kul, det var mat och dryck, Tuna Park awards (där det hade röstats fram, bästa manlige, kvinnlige säljare, bästa butik och skyltning), DJs, Shawn da man (stand up) och ett ballongsläpp med massor av fina priser!!När kl var runt 23 kände jag att det räckte bra för mig, jag dansade loss lite en sväng på dansgolvet och sen kom broder och hämtade mig! Åhh vad härligt det var att komma hem och se min lilla snorpan ligga alldeles fridfullt och sova i sin säng.

På söndagen var vi hemma, badade och myste med Melbis och gick en promenad. Daniel jobbade kväll och jag och morfar var ute på promenad och sen fick jag hemlagade hamburgare! Melbis var en riktig snackpåse på kvällen, hon hade mycket att berätta för morfar och mig!

  Efter-badbilder


Imorgon är det dags för en BVC-kontroll och sen spädbarnsmassage, ska bli spännande att se hur mycket hon har ökat i vikt, det känns som att hon har lagt på sig ganska mycket den senaste veckan!

Godnatt
//Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0